siker
Ahogy a korábbi négy évben, az idei rendezvénynek is a Szépművészeti Múzeum impozáns csarnoka adott otthont. Az épület előtt egy Cupra Terramar és egy Volkswagen Golf jelezte, hogy a Porsche Hungaria a társadalmi felelősségvállalás keretében a hazai kultúra aktív támogatója is.

Cupra Terramar a Szépművészeti Múzeum előtt. Wachtler Tamás az idei év kiemelkedő eseményének nevezte, hogy Győrben megkezdődött a CUPRA Terramar modelljének gyártása.
Wachtler Tamás szerint a növekedésben nagy szerepe van annak, hogy több év után visszatértek a piacra a privát vevők, a koronavírus-járvány alatt kialakult problémák pedig az ellátási láncban mostanra megoldódtak, az autókereskedelemben ismét kínálati piac van.
Az ügyvezető igazgató beszélt arról is, hogy a Magyarországon regisztrált új autóknak ma már a 60 százaléka SUV-modell, a sport szabadidő-autó kategória aránya még mindig növekszik. Nő az elektromos járművek népszerűsége is, arányuk a teljes értékesítésben már meghaladja a 7 százalékot a tavalyi 5 százalék után.
A Porsche Hungaria piaci részaránya Magyarországon az idén eléri a 20,6 százalékot, 28 150 jármű regisztrációjával piacvezető belföldi importőr. Az ügyvezető szerint ez nagyban annak köszönhető, hogy a konszernhez tartozó márkák - az Audi, a CUPRA, a SEAT, a Skoda és a Volkswagen, valamint a VW haszonjárművek - az idén 17 megújult modellel, 9 új, valamint 8 teljesen új modellel jelentek meg a piacon.
Wachtler Tamás az idei év kiemelkedő eseményének nevezte, hogy Győrben megkezdődött a CUPRA Terramar modelljének gyártása.
Beszélt a cég használtautó-üzletágáról is. A Das WeltAuto 28 tagú országos hálózata 2024-ben 6500 járművet értékesített, 10 százalékkal haladva meg az előző évit.

50 éve sikertörténet a VW Golf.
A társaság elektromosautó-töltő rendszereket forgalmazó üzletága, a MOON márka 3 millió euró (mintegy 1,2 milliárd forint) forgalmat generált az idén. A budaörsi telephely 2025-től e-autó-központként működik.
Brigitte Auernigg ügyvezető igazgató az MTI kérdésére válaszolva elmondta, a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. bevétele az idén 14 százalékkal bővül, 2024-ben eléri a 619 milliárd forintot a 2023. évi 539 milliárd forint után.
Az értékesítés nettó árbevétele az Elektronikus beszámoló portál adatai szerint 2022-ben még 421 milliárd forint volt. Az adózott eredmény tavaly 15,7 milliárd forintot, tavalyelőtt 2,9 milliárd forintot ért el – emlékeztet jelentésében a Magyar Távirati Iroda.
Wachtler Tamás a hazai piac mellett a nemzetközi autóipart is elemezte. Úgy fogalmazott, Kína elsőségéhez nem férhet kétség. Második helyen az USA áll, az öreg kontinens, azaz Európa jelenleg kénytelen beérni a harmadik hellyel.
A Porsche Hungaria márkái közül kettő is szép jubileumot ünnep. A Volkswagen Golf idén 50 éves, a Skoda pedig jövőre ünnepli alapításának 130. évfordulóját. Ez utóbbi kapcsán elmondta., a Skoda Magyarország kedvenc flotta márkája.