ICDP

Jól jöhet a gyártóknak a plázák kiürülése

2020.12.29.

Régóta írunk az online autókereskedelem jövőjéről, a koronavírus-járvány pedig egy hatalmas lökést adott a dolognak. Szinte minden gyártó belekezdett és bár változó sikerrel üzemeltetik a szolgáltatást, a létjogosultságát bizonyítja, hogy ilyen korai, kényszer szülte állapotban is működőképesnek tűnik. Ezzel együtt az autókereskedések száma jó ideje csökkenésben van Európában és az ICDP autóipari kutatószervezet szerint ez a két folyamat egy új fajta kereskedés, vagy inkább bemutatóterem terjedését hozhatja el.

Mi is a helyzet a plázákkal? Az online kereskedelem előretörése és a koronavírus-járvány miatti bezárások jelentősen visszavetették a forgalmat, ami ahhoz vezetett, hogy számos üzlet véglegesen bezárt. Ez így van az egész világon: Az Egyesült Államokbeli plázákban sosem látott, 10%-os üresedést hozott 2020, a Moody’s elemzése szerint pedig 2021 végére az plázák és hasonló eszközök elveszítik értékük 15-20%-kát 2020 Júniusához képest.

Mindeközben az autógyártók egyre nagyobb összegeket költenek az online értékesítés felfuttatására, ami könnyen vezethet ahhoz, hogy a kereskedések egy része nem fog tovább működni. Az online autó értékesítés egyébként is a kereskedők örök félelme, ugyanis a legtöbb esetben ezt a gyártó maga folytatja, vagyis a kereskedés kimarad a tranzakcióból. Persze nem minden esetben, a Volkswagen csoport például a kereskedőkkel kötött szerződéseiben meghatározta szerepüket az online értékesítési folyamatokban is.

A kevesebb kereskedés és az online értékesítés terjedése oda vezethet, amivel régóta próbálkozik számos gyártó vagy akár kereskedő. A plázákban egy-egy nagyobb üzletet bérelnek, amelyet bemutatóteremként használnak. Kiállítják az adott autót, ott termékspecialisták adnak tanácsokat az érdeklődőknek, akik ezután online tudják megvásárolni a kiválasztott modellt.

Ezt a folyamatot gyorsíthatja fel a plázákban felszabaduló hely, amit alacsonyabb áron kibérelhetnek az autógyártók. Erre bőven vannak már példák egyébként: A Tesla rendszeresen helyezi el bemutatótermeit plázákban, de az elsősorban Hyundai modelleket forgalmazó Rockar kereskedői hálózat is régóta próbálkozik az ötlettel.

A dolog érdekessége, hogy abban az időszakban, amikor számos helyen ki akarják tiltani az autókat a városokból, azok visszatérnek a legforgalmasabb helyekre, csak nem úgy, ahogy megszoktuk.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....