eredmény
Szerző: Heimer György
A cégelnök Thomas Schafer az üzleti eredményeket értékelve kiemelte, hogy az erős évindító teljesítményt annak ellenére sikerült elérni, hogy a cseh márkát is sújtotta a világjárvány újabb hulláma és az autóipari chiphiány. Ami az eladások regionális bontását illeti, Kína kivételével minden piacon növekedést könyvelhettek el: Nyugat Európa több országában kétszámjegyű volt a bővülés, a közép-európai piacokon pedig 0,1 százalékos csökkenéssel gyakorlatilag az előző év azonos időszakának szintjén maradt a forgalom.
A főpiacok közül leginkább Kína okozhat fejfájást, ott az eladások 9,3 százalékkal visszaestek. Ehhez hasonlóan a belföldi forgalom is csökkent: 19600 jármű kelt el az előző év hasonló időszakában eladott 21300-al szemben. A márka legnépszerűbb modellje továbbra is az Octavia (63 ezer), a két legnagyobb növekedést produkáló típus a Karoq (21,1 %) és a Kamiq (36,1 %). A cégvezetés derűlátóan ítéli meg az idei évi kilátásokat, új vevőkörre számítanak.
Ebben kulcsszerepet játszanak az új modellek, köztük a nemrég bemutatott elektromos Enyaq, az új Fabia, valamint Indiában a Skoda elsőként ott piacra vitt Kushaq nevű kompakt suv típusa, valamint Kínában az Octavia Pro. A Skoda Auto immár 30 éve a VW csoport tagjaként Közép-Európa legsikeresebb autógyártója. Mintegy 100 piacon van jelen, gyártólétesítményekkel – Csehországon kívül – Szlovákia, Kína, India, Oroszország és Ukrajna szerepel a Skoda térképén.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!