járműgyártás

Jön az elektromos Hilux, s rálicitálhat az Isuzura

2024.04.23.

A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű Hilux kisteherautójának elektromos verzióját.

A bejelentés időzítését nem lehet elvonatkoztatni attól, hogy a pickupok világában a nagy japán vetélytárs, az Isuzu néhány hete a Bangkoki Nemzetközi Autószalonon mutatta a D-Max EV-t (D-MAX BEV) elektromos pickupját, amelynek gyártását ugyancsak 2025-re tervezi, és hasonlóképpen, Thaiföldön. Vagyis a japán elektromos pickupok versenyében a startpisztoly eldördült, ugyanakkor és ugyanazon a „terepen” indul a megmérettetés.

Hogy milyen lesz a Hilux EV változata, azt még titokban tartja a nagy japán autóipari óriás, bár Jamasita Noriaki, a Toyota Motor Thailand elnöke azért megosztott róla néhány sovány információt. A lesifotósok nagy örömére elárulta például, hogy az elkövetkező hónapokban egytucatnyi EV Hiluxot fognak tesztelni Pattayán.

A Hilux Revo BEV koncepcióautó 2022 decemberében debütált, és a modell jó úton halad a gyártás felé. Ennek ellenére a Toyota ügyelt arra, hogy bizonyos műszaki részleteket titokban tartson, beleértve a legfontosabb műszaki jellemzőit, például az akkumulátorkapacitást, a hatótávolságot és a teljesítményt. A növekvő várakozások közepette ezért egyre több találgatás és híresztelés lát napvilágot a Toyota Hilux EV majdani műszaki jellemzőivel kapcsolatban. Az egyik uralkodó elmélet az, hogy az összkerékhajtású teherautó két akkumulátorcsomaggal lesz felszerelve, és hasonló teljesítményre lesz képes, mint az Isuzu D-Max EV-t. A megbízhatóságáról ismert Isuzu EV-je lenyűgöző műszaki jellemzőkkel büszkélkedhet, beleértve a 66,9 kWh-s akkumulátort, a 177 lóerőt és a 325 Nm nyomatékot. Teherbírása egy tonna, és 3,5 tonnát tud vontatni.

Közismert, hogy az Isuzun kívül pickup szegmensben a Ford F-15 Lightingot és a Chevrolet Silveradót EV-t is a Hillux versenytársaként tartják számon.

A Hilux EV-vel kapcsolatos bejelentéssel nagyjából egy időben a lassú elektromos átállás miatt sokszor bírált Toyota bemutatta az Innova Crysta EV koncepciót is Indonéziában. Noha az Innova Crysta EV gyártása továbbra is bizonytalan, bemutatása rávilágít a Toyota elkötelezettségére, hogy elektromos járművei kínálatát a különböző autószegmensekre bővítse.

Ide tartozik, hogy a japán autógyártók előszeretettel választják Thaiföldöt a gyártás terebélyesítésére, a távol-keleti országban a Hondának és a Nissanak is vannak gyártókapacitásai, miközben tapinthatóvá vált az a tendencia is, hogy sok, elektromos autókat gyártó vállalat is megveti a lábát Thaiföldön.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....
2025.12.27
Nagyon fontos, hogy előre kell majd megvenni az e-matricát és feltölteni a HU-GO egyenleget! ..
2025.12.27
Karácsony első napján országszerte 137 tűzoltói beavatkozásra volt szükség, 35 alkalommal tűzhöz,....
2025.12.27
Akik klasszikus luxuslimuzinokra gondolnak, nem csak olyan márkákról álmodoznak, mint a Duesenberg....
2025.12.26
Tizenegy gépkocsi ütközött pénteken Romániában, a Craiova és Pitesti közötti gyorsforgalmi úton. A....
2025.12.26
Szépségkirálynő és sztárfocista reklámozta, de hiába. ..
2025.12.26
Akadálymentes peron épül a budapesti Keleti pályaudvaron - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport....