Honda

Jön a Honda Jazzból a hibrid változat is

2020.02.13.

A júniusban forgalomba kerülő vadonatúj hibrid Honda Jazz könnyű kezelhetőséggel, magával ragadó vezetési élménnyel, hatékony működéssel és gyors gázreakciókkal teszi gazdaságossá, környezetbaráttá és élvezetessé a hétköznapi közlekedést. 

Ez elsősorban az ultramodern e:HEV hibrid hajtásláncnak köszönhető, ami minden modellváltozathoz alapáron jár, de feltétlenül említést érdemel a kényelmesebbé tett utastér és a fejlett, intuitív fedélzeti rendszer is. Utóbbi nem csak a mobilkommunikáció terén áll a legmagasabb színvonalon, hanem a távoli eléréshez kapcsolódó szolgáltatásokat illetően is, könnyedén belesimul tehát a tulajdonos életvitelébe.

Kimagasló e:HEV hibrid teljesítmény

A modell történetében először kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz kapható Európában a Honda Jazz. Miként a – szintén újdonságnak számító – e:HEV embléma is jelzi, kimagasló teljesítmény és páratlan takarékosság jellemzi, és mindamellett a kényelem és használati érték terén is kategóriaelső beltér.

Maga az e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés a Jazzhez, tervezésekor a magával ragadó vezetési élményt jelölték meg legfőbb célul az alkotók. Alapját két kompakt, ámde nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik az 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről pedig innovatív, fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik. Hogy mindig a lehető leghatékonyabb legyen a működés, a teljesítményleadást intelligens vezérlőelektronika szabályozza, ami kifinomult, egyszersmind közvetlen viselkedést garantál.

Igen meggyőzőek a menetteljesítményekre vonatkozó adatok is, hiszen az alapmodell 9,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára és 175 km/h a végsebessége. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az új Honda Jazz-zel városi környezetben, valamint autópályán, nagy sebességnél is biztonságosan és kényelmesen róhatók a kilométerek. Vegyes üzemmódban a CO2-kibocsátás csupán 102 g/km-tól indul (Crosstar kivitel: 110 g/km), az üzemanyag-fogyasztás pedig akár 4,5 l/100 km (Crosstar: 4,8 l/100 km) is lehet a WLTP szabvány szerint elvégzett mérések szerint.

Az igazán magával ragadó vezetési élmény és a kimagasló hatékonyság érdekében a fejlett e:HEV hibrid hajtáslánc három menetüzemmódban használható, melyek között észrevétlenül vált a vezérlőelektronika.

  • EV Drive - elektromos, azaz tisztán elektromos üzem esetén a lítium-ion akkumulátorról táplált villanymotorok mozgatják az autót.
  • Hybrid Drive – hibrid módba kapcsolva a benzines erőforrás hajtja az áramtermelésért felelős generátor, ezáltal biztosítva az elektromosságot az autót mozgató villanymotornak.
  • Engine Drive - benzines állásban a benzines motor tengelykapcsoló beiktatásával, közvetlenül hajtja a kerekeket.

Városi környezetben általában a Hybrid Drive és az EV Drive közötti – szinte észrevétlen – kapcsolásokkal éri el a várt hatékonyságot a rendszer, míg, ha a főként autópályán ideális, Engine Drive program fut, a belső égésű motor forgatja a kerekeket, az elektromos hajtómotor csak akkor kapcsolódik be a hajtásba, ha a vezető erőteljesen gyorsít és igazán nagy teljesítményre van szüksége.

Hybrid Drive módban a benzines motor termelte áramot – egy generátor révén – az akkumulátorok töltésére is fordíthatja a rendszer. Fékezéskor az EV Drive üzemmód válik élessé, és a regeneratív féket kihasználva elektromossággá alakítja a mozgási energiát a rendszer.

A három vezetési üzemmód közötti váltás tulajdonképpen észrevehetetlen a bent ülők számára, ami nem meglepő, hiszen a Jazz mérnökei rengeteget dolgoztak azon, hogy minimális legyen a torpanás. A nagy fordulatszámú villanymotorokat házon belül fejlesztette a japán vállalat, hogy a lehető legkisebbek, könnyebbek és hatékonyabbak legyenek, ugyanakkor a legnagyobb teljesítmény jellemezze őket. Munkájuk gyümölcseként a percenkénti fordulat elérheti a 13 ezret, a forgatónyomaték pedig nem kevesebb, mint 253 Nm.

Klasszikus váltó helyett egyszerű, fix áttételű erőátvitel teremt kapcsolatot a mozgatásért felelős részegységek között, így páratlanul kifinomult a nyomatékleadás és egyenletes a gyorsítás. Ez a Honda szerkezet kifinomultabb és kisebb helyigényű, mint a más hibrid járművekben megtalálható bolygóműves eCVT. Az egyenletes gyorsítás csak egy a Jazz e:HEV rendszer előnyei közül, legalább ennyire fontos a kis súrlódású felfüggesztés és a fokozott merevségű karosszéria.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.28
Ha a Volkswagenről, vagy a Mercedesről vagy a BMW-ről beszélünk, német autókra és elsősorban német....
2021.09.28
A Toyota Gazoo Racing egyedülálló projektje keretében rég nem gyártott, ám a gyűjtők által annál....
2021.09.28
Október 10-én autós közlekedésbiztonsági napot rendez a Groupama Tanpályán a HUMDA Magyar Autó-....
2021.09.28
Az elektromos autók gyúlékonyabbak, mint a hagyományos járművek?  Nem, mondja a Allianz.  Csak az....
2021.09.28
Évtizedek óta napirenden van Németországban, bevezessék-e autópályákon az EU-ban általános 130....
2021.09.28
Tavaly nyáron thaiföldi, belpiacos modellként jelent meg, és nem tűnt többnek kuriózumnál.....
2021.09.28
Két személygépkocsi ütközött, három ember megsérült - írja a police.hu ..
2021.09.28
Az AutoWallis Csoport árbevétele a 2020-as érték több mint négyszeresére, 400 milliárd forint fölé....
2021.09.28
Újabb faceliftet kapott a Mini Cooper család, mi pedig egy jól felszerelt, de alapmotoros....
2021.09.28
A svéd Volvo és kínai anyavállalata, a Geely, a hétfői bejelentés alapján, a tőzsdei bevezetés....