járműgyártás
A magyarországi előzetes, statikus bemutatón mutatták meg az év vége felé kijövő újdonságot. Bizonyára sokan várják már, mert a Hilux nálunk is sikertípusnak bizonyult, 1996 óta több mint 16 ezer talált gazdára, idén 35 százalékos piaci részesedéssel. Még magasabbra szárnyalásban hiányosságai gátolták: nem volt Leisure verzió, sem Android Auto és CarPlay, illetve 200 lóerő fölötti motor. Ezeket a luxusigényeket már kielégíti a kilencedik nemzedék, de szerencsére továbbra is kaphatók lesznek egyszerű munkaautók, a szimplafülkés megjelenése nem változik az eddigihez képest, csak az extra és dupla kabiné.
Került az autóba audiorendszer, nyolccolos kijelzővel, parkolóradar, navigációs rendszer, és a 2,4 literes, 150 lóerős mellett kapható 2,8 literes, 204 lóerős, 500 newtonméter nyomatékú dízelmotor is, amely tíz másodperc alatt röpíti nulláról százra a testes pickupot. A csúcssebességet persze, mai divat szerint, úgy rejtegetik, mint prűd család a megesett lányt… Azt viszont tudni lehet, hogy az autó teherbírása kerek egy tonna, és hogy 3,5 tonnás utánfutót vontathat – ezzel már szép nagy vitorlást lehet könnyedén elvinni az Adriára.
Az új Hilux felszereltségi változatai a Live, az Active, az Executive és az Invicible, azaz Legyőzhetetlen. Hogy tényleg az lesz-e, majd elválik, de van esélye, mert a bőrgarnitúrás luxuskocsi fényűzését egyesíti egy vérbeli terepjáró 293 milliméteres hasmagasságával és 700 milliméteres gázlómélységével. Mármint, ha nem 21 colos könnyűfém felnire húzott aszfaltos gumikkal rendelik meg… Egyedi műszerfal és műszeregység, kék fénycsík az ajtókon és csak ehhez a kivitelhez járó kulcs adja meg a tulajdonosnak az élet császára érzést.
A kétajtós munkaeszköz-jármű fölött mindegyik kivitel megkapta is impozánsabb frontkiképzést és a belső finomításokat. Mind a négy ajtóba került hangszóró, lehet választani manuális és automatikus váltómű között, a fogyasztást start/stop csökkenti. Nem hiányoznak a vezetőtámogató rendszerek sem, mint az ütközésmegelőző, a sávelhagyásra figyelmeztető, a táblafelismerő, az emelkedőn elindulást segítő, a lejtmeneti asszisztens és a vontatmánystabilizáló elektronika.
Fotók: Toyota
Körüljárva a sajtótájékoztatóra kiállított, de még nem vezethető (a kipróbálás ideje november táján jön el, alig várom) prototípust, annak minősége, kidolgozása már most, a sorozatgyártást megelőző utolsó simítások előtt is jó benyomást kelt, amiből arra lehet következtetni, hogy magas standardot képviselnek majd a vevőkhöz kerülő kocsik. Jól néz ki a plató rolója, igazából egy nagy csomagtartójú személyautóvá teszi a pickupot – legtöbben úgyis ilyen használati profilra vásárolják majd.
Egyelőre be kell érnünk ennyi információval, amint lehet, gyakorlati tapasztalatokról is beszámolunk.