Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA)

A jövő innovációja a légmentes gumiabroncsok kifejlesztése

2025.01.29.

Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét, de megalakulása óta részt vett annak vezetésében. Érti az általa képviselt iparágat, csakúgy, mint a fogyasztók motivációit. Évindító beszélgetésében az abroncsok és a mobilitás jövőjéről, az iparág eredményeiről, és arról is kérdezte a szövetség portálja, van-e esélye a „zéró halálos baleset a közutakon” kezdeményezésnek.

Az abroncsipar jövőjét több meghatározó trend alakítja, amelyek a technológiai fejlődés, a fenntarthatóság és a változó fogyasztói igények mentén formálódnak. - Ezekről a sajtóközleményeinkben és a közösségi platformjainkon is rendszeresen beszámolunk - mondta Morenth Péter.

Csak felsorolás szintjén említve: az iparág egyik jelentős innovációja a légmentes gumiabroncsok kifejlesztése lesz. A tagvállalatok közül többen is foglalkoznak a témával, és a kutatások eredményeképpen olyan új generációs abroncsok tesztelése zajlik, amelyek nem eresztenek le, ezáltal növelve a biztonságot és csökkentve a karbantartási igényt.

Fenntarthatóság és környezetbarát megoldások: a fenntarthatóság iránti növekvő igény ösztönzi az abroncsgyártókat a környezetbarát technológiák és anyagok alkalmazására. Szinte valamennyi gyártónak van már zöld és környezetbarát gumiabroncsa, amelyek egyre nagyobb arányban készülnek fenntartható anyagokból.

Elektromos járművekhez tervezett abroncsok: az elektromos járművek terjedése új kihívásokat jelent az abroncsgyártók számára. Az iparág azon dolgozik, hogy a gyártási lánc úgy váljon a lehető leginkább környezetbaráttá és fenntarthatóbbá, hogy közben az elektromos járművek speciális igényeihez igazodó abroncsokat is képes legyen kifejleszteni.

Okos és high-tech abroncsok: az abroncsokba integrált szenzorok és digitális technológiák lehetővé teszik a valós idejű adatgyűjtést, például a nyomásról, hőmérsékletről és kopásról, ami növeli a biztonságot és a hatékonyságot. Vagyis a teherautósofőr és a flottakezelő figyelmeztető jelzést kap a nem megfelelő nyomásról, a balesetveszélyes sérülésről, és sorolhatnám.

- Könnyű belátni, hogy ezzel időt, üzemanyagot, pénzt takaríthatunk meg. Túlzás nélkül állítom: ezen technológiák elterjedése nemzetgazdasági érdek - mondta az elnök.

A teljes interjút itt olvashatják.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....
2025.12.04
A Lufthansa-csoport 11, a közelmúltban átvett A320neo családba tartozó repülőgépét vizsgálja, hírek....
2025.12.04
Igazán nagy élmény volt az Ioniq 9 rövid próbája. Pár óra, 100 kilométer a legnagyszerűbb....
2025.12.04
Komoly támadások és fenyegetések zúdultak Andrea Kimi Antonellire a Katari Nagydíj után egy Red....