Lexus

Jövőre érkezik a Lexus ES hetedik generációja

2017.10.18.

Utódot kap az elsőkerék-meghajtású japán luxusszedán.

A Chubu Keizai Shimbun gazdasági folyóirat legújabb számában érdekes hír jelent meg: a Lexus már jövő ősszel bevezeti Japánban az eddig csak külpiacokon forgalmazott felsőkategóriás ES szedánt.

Ez önmagában nem volna nagy szenzáció, legalábbis nem az európai vásárlók számára, csakhogy a jelenlegi, hatodik generációs modell immár öt éve van piacon, és ilyen idős korban nem sok értelme volna bevezetni az aktuális típust. Ha tehát hiszünk a több mint hetven éves múlttal rendelkező pénzügyi szaklapnak, az egyetlen logikus következtetés, hogy 2018-ban színre lép az ES vadonatúj, hetedik szériája. Ezt erősíti a Car and Driver magazin augusztus végén megjelent képsorozata, amin már a tesztelés alatt álló új Lexus ES család álcázott tagjai láthatóak.

A 4,9 méteres limuzin jelenleg kétféle hajtáslánccal érhető el fő élőhelyén, az észak-amerikai piacokon. Az ES350 3.5 literes, V6-os benzinmotorja 268 lóerőt ad le percenkénti 6200-as fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 336 Nm (4700/percnél). A hatfokozatú automata váltóval szerelt modell végsebessége 209 km/h, átlagos fogyasztása 9,8 l/100 km. Alig több mint fele ennyi üzemanyaggal (5,9 l/100 km) beéri az ES300h típus: a soros négyhengeres, 3.0 literes benzinmotor és az elektromos hajtás kombinációja kerek 200 lóerőt biztosít 5700/percnél, a végsebesség 180 km/h.

Az új generációs ES szedán vélhetően nem szakít radikálisan elődje értékeivel: evolúciós formatervre, valamint visszafogottan továbbfejlesztett hajtásláncokra számítunk, és szinte biztos, hogy nagyobb hangsúlyt kap a kínálatban a hibrid modellváltozat.

Az ES-t érintő hírek két fontos kérdést is felvetnek: egyrészt ezzel látszólag megerősítést nyernek azok a híresztelések, amelyek a hátsókerék-hajtású GS szedán piaci kivezetéséről szólnak, hiszen a limuzinoktól lassacskán elforduló vevőknek felesleges lehet két hasonló formátumú modellt kínálni. Másrészt viszont nem elképzelhetetlen, hogy az ES Japánban történő bevezetésével megtörik a jég, és Nyugat-Európában is megkezdi a modell forgalmazását a Lexus.

Mindez egyelőre csupán spekuláció, ám annak érdekfeszítő: egy elsőkerék-hajtású nagyautó ugyanis jóval kedvezőbb helykínálatot és egyszerűbb vezethetőséget nyújtana, így új alapokra helyezhetné a Lexus európai szedánkínálatát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..