Ford Explorer

Jövőre tolták az új, teljesen elektromos Ford Explorer megjelenését

2023.09.15.

A Ford az új akkumulátor-tanúsítási előírások miatt elhalasztotta az elektromos Explorer gyártását.

A teljesen új, tisztán elektromos meghajtású Ford Explorer gyártása és értékesítése idén őszről 2024 nyarára csúszik. A késedelem okának az új európai műszaki szabványokat nevezték meg.

Az új Explorer a Ford és a Volkswagen közötti nagyszabású együttműködés terméke, az ID.4 MEB platformján osztozik, a Ford mégis úgy döntött, hogy késlelteti a gyártást, hogy megfeleljen az akkumulátorok biztonsági előírásainak szabványosítására vonatkozó, jelenleg készülő nemzetközi szabályozásnak.

Az Auto Express megkeresésére a Ford a következőket közölte: "Izgatottan várjuk, hogy az elektromos Explorer-t, az első elektromos személyautót, amelyet az új kölni Ford Electric Vehicle Centerben gyártunk majd, európai ügyfeleink elé tárhassuk. A Ford azért fogadja el az elektromos járművekre vonatkozó új műszaki szabványt, mert ez összhangban van belső filozófiánkkal, hogy biztonságos, kiváló minőségű járműveket szállítsunk vásárlóinknak világszerte. Ez azt jelenti, hogy az új Explorer mostantól hivatalosan 2024 nyarán kerül az ügyfelekhez.”

Az Explorer gyártásának a Ford kölni üzemében a Fiesta gyártásának befejezése után kellett volna megkezdődnie, most azonban jóval több mint hat hónapos késéssel kell szembenéznie az eredeti, 2023 őszi előrejelzéshez képest. Nem tudni, hogy ugyanezek az intézkedések érinthetnek-e más gyártókat, köztük a VW szorosan ide kapcsolódó ID modellcsaládját is.

Az Explorernek zömökebb, agresszívebb tartása van, mint a barátságos arculatú ID modelleknek. Szélesebb, mint német rokona, de 124 mm-rel rövidebb és 40 mm-rel alacsonyabb, így a Ford sokkal testesebbnek tűnik. Az autó hosszában egy ezüstszínű súrolólemez és karosszériaburkolat fut végig, ami a Ford szerint lehetővé tette számukra, hogy újraértelmezzék a Ford ikonikus [Explorer] SUV-jának "magabiztos és robusztus vonzerejét - kifejezetten az európai vásárlók számára".

Jordan Demkiw – a designer csapat vezetője – a fekete A-, B- és C-oszlopoknak köszönhetően lebegő tetőkialakítást építtetett be, az utóbbin félig átlátszó grafikával, amely a Ford szerint a benzinzabáló amerikai Explorer kialakítását utánozza anélkül, hogy befolyásolná a hátsó kilátást. A vásárlók 19-21 colos kerekek közül választhatnak, valamint többféle külső szinezési lehetőség közül is.

Az orr-részhez hasonlóan a hátsó rész is szögletes formájú, ismét LED-es lámpákkal. Az Explorer hátsó ajtaja mögött 450 literes csomagtartó található - nagyobb, mint a Mach-E-é, de körülbelül 100 literrel kevesebb, mint az ID.4-esé, valószínűleg a rövidebb hátsó túlnyúlások miatt. A csomagtér padlója mozgatható, és a hátsó ülések síkba hajtásával összesen 1400 literes csomagtartó tárul elénk.

Az Explorer kínálatát a 168 lóerős, hátsókerék-hajtású modellel indítják, amely 55 kWh-s (52 kWh hasznos) akkumulátorral rendelkezik. Hatótávolsága akár 218 mérföld is lehet. A kínálatban felfelé haladva a Ford egy erősebb, 282 lóerős, egymotoros autót is kínál, amely egy nagyobb, 82 kWh-s akkumulátort használ. A Ford szerint ez a változat akár 335 mérföldet is megtehet, miközben a maximális töltési sebességet 130 kW-ról 170 kW-ra növeli, ami megfelel a leggyorsabb VW-technológiának.

A csúcsmodell Explorer ugyanazt az akkumulátort és töltési képességeket kapja, mint a középkategóriás autó, de kettős motorral, amely együttesen 335 lóerőt teljesít - 40 lóerővel többet, mint a VW ID.4 GTX. A Ford zászlóshajója 305 mérföldet tesz meg egy feltöltéssel, és akár 1400 kg-os súly vontatására is alkalmas. Minden Explorer 10-80 százalékos töltöttségi szintről körülbelül 25 perc alatt tölthető fel.

A Ford a legnagyobb előrelépést a VW testvérautójához képest az autó belterében tette meg. Az Explorer állítható, 15 colos portré képernyővel rendelkezik, amely egyedülálló módon a Ford SYNCMove szoftverét futtatja. Ez lehetővé teszi a teljes képernyős navigációt, valamint hozzáférést biztosít az összes szokásos okostelefon-csatlakozási opcióhoz.

A kijelző pozíciója 20 fokozatban állítható, így a kijelző szöge akár 30 fokban is változtatható, és az összetett feladatokhoz, például a turn-by-turn navigáláshoz szükséges függőleges nézetet az autópályán való utazáshoz jobban illeszkedő, nyugodtabb tájolásban kínálja. A képernyő mögött a Ford által "My Private Locker"-nek nevezett tárolóhelyet rejt a telefonok, pénztárcák és egyéb tárgyak számára. A középső konzol alatt is van egy másik terület apróságoknak, az első ülések között pedig egy 17 literes rekesz, amely elég nagy egy 15 colos laptopnak vagy három nagyobb üveg víznek.

A műszerfal tetején szériafelszerelésként egy hangsáv található, amely az opcionális tízféle színű környezeti világítással rendelkezik, amely reagál a különböző vezetési módokra. A műszerfal öt colos digitális műszeregységet is tartalmaz, amely a sebességet, a hatótávolságot és a navigációs utasításokat mutatja.

A Ford az Explorer felszereltségi szintjeinek struktúráját meglehetősen egyszerűnek tartja. A bevezetéstől kezdve mindössze két felszereltség lesz elérhető: Explorer és Explorer Premium. A pontos specifikációkat nem hozták nyilvánosságra, de a Ford megerősítette, hogy minden autóhoz tartozik fűthető masszázsülés és fűtött kormánykerék, kétzónás klímaberendezés és kulcs nélküli beléptetés, valamint a műszerfalra szerelt soundbar és 15 colos képernyő Apple CarPlay és Android Auto funkcióval. A Premium a Sensico műbőrt és a hangulatvilágítást teszi hozzá, az opciók között pedig automatikus hátsó ajtó és teljes hosszúságú panorámatető is szerepel.

Az árakat a piacra dobáshoz közelítve határozzák meg, de arra lehet számítani, hogy az Explorer ára a Volkswagen ID.4-esével lesz egy szinten, miközben a Ford modellpalettáján a prémium minőségű Mustang Mach-E-t is alulmúlja. Ez azt jelenti, hogy a kiindulási összeg körülbelül 40 000 font (kb. 18 millió forint).

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....
2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..
2024.04.30
A kisebb közlekedési szabályszegések elkövetői mellett engedély nélkül átalakított, forgalomból....
2024.04.30
A címvédő Nagy Norbert győzelemmel kezdte a szezont Rechbergben a hegyi Európa-bajnokság ausztriai....
2024.04.30
Több tölthető hibrid után hosszabb távon is kipróbálhattam egy tisztán elektromos autót – a....