járműgyártás

A BYD hibrid változatban is kínálja majd az új pickupját

2024.04.30.

A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a kisteherautók globális piacára.

Tavaly jelentek meg az első hírek arról, hogy az elektromos járművek legnagyobb gyártója a kisteherautók szegmensébe is be akar törnii, és olyan pickupot kíván piacra dobni, amely a patinás Ford Rangerrel vagy a Toyota Hiluxszál fog konkurálni. A minap kiszivárogtatott első fantomfelvételekből télve a jármű leginkább a Rangerre hajaz, a vízszintesen osztott LED-es fényszórókból is erre lehet következtetni.

A BYD nem tétlenkedik, s már le is védette a pickupja nevét, King és Shark néven fut majd a modell.  Az utóbbi név, a Shark (magyarul: cápa) illeszkedik a vállalat tengerhez kötődő névállasztási szokásaihoz, hiszen van már Dolphin (delfin) és Seal (főka) nevű modell is a palettáján.

Az első híresztelésekkel ellentétben a BYD hibrid változatban is kínálni fogja a kisteherautóját, legalábbis a kétféle hajtásláncra utal a karosszéria két oldalán látható töltőnyílás. Feltételezhető, hogy a Kingben lesz belsőgésű motor is, a Shark pedig tisztán elektromos lesz.

Bár a műszaki paramétereket egyelőre titok övezi, tartja magát a hír, hogy a hibrid kisteherautó elektromos hatótávja száz kilométer körüli lesz, a teljes hatótáv pedig az ezer kilométert is meghaladja. A hagyományosan két sor üléssel ellátott pickupnak különleges kialakítású lesz a hátsó felfüggesztése, rakodótere pedig körülbelül másfél méteres lesz.

A külső piacok közül feltehetően először Ausztráliában jelenik meg az idén, de a Közel-Keleten és Afrikában is értékesíteni fogják, és előbb-utóbb Európába is megérkezik. Az Egyesült Államok piacára, ahol a pickupot igencsak népszerűek, a BYD-nak egyelőre nem sikerült betörnie, de nyílt titok, hogy a vállalatnak Mexikóban komoly tervei vannak, s már öt BYD modell járja az ottani utakat.

A BYD a jövőbeli tervei között szerepel az is, hogy gyárat épít Mexikóban.  Míg geopolitikai és kereskedelmi feszültségek miatt a kínai gyártmányú autókra az Egyesült Államokban 27,5 százalékos vámot vetnek ki, a mexikói üzemek létrehozása egyfajta kerülőút lehet a BYD és más nagy kínai autógyártók számára, hogy vámterhek nélkül lépjenek be az amerikai piacra.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....