Lexus
Az iSeeCars nem a tulajdonos vagy zsűri véleménye alapján rangsorolja az autókat. Az ő eszközük az adat, a mérési eredmények és a megbízhatósági statisztikák, más szóval az érzelmektől és márkahűségtől megtisztított objektív realitás. Ezek után talán nem meglepő, de a Toyota és a Lexus tarolt az iSeeCars rangsoraiban.
Mivel a cég a megbízhatóság, értékvesztés és biztonság összevont értékelése alapján hirdeti ki a sorrendet, gyakorlatilag a hosszú távú minőséget keresik az értékelt autókban. Alaposan elemzik 12 millió új és használt autó adatait, átveszik az amerikai NHTSA (Nemzeti Közúti és Közlekedésbiztonsági Hivatal) elmúlt öt évének törésteszt-eredményeit, továbbá a hosszú évek óta rendelkezésre álló használtpiaci adatokat elemezve megbízhatóan előrejelzik egy-egy modell várható ötéves értékvesztését az újkori vételárhoz képest.
Az Egyesült Államokban máshogy sorolják be az autókat méretük alapján, mint Európában, így az iSeeCars összesen hat fő kategóriát osztott fel újabb alkategóriákra. A hagyományos személyautók és az SUV-k külön mezőnyben versenyeznek, s fő kategória még az odaát népszerű pick-up, az eltűnőben lévő egyterű, de külön osztályba kerültek a hibridek és az elektromos autók is. Ezeket a fő kategóriákat aztán tovább osztották fel méret, az üléssorok száma, illetve a mainstream- és prémiumbesorolás mentén. Így összesen harminchárom kategóriában hirdettek ki rangsort, ám mi most csak azokkal foglalkozunk, amelyekben az itthon vagy az európai piacon kapható modellek szerepelnek.
A kiskategóriában a Honda Fit (ez az előző generációs európai Jazz) és a Toyota Yaris végzett azonos pontszámmal az élen, de a Honda a jobb részeredmények miatt végül első lett. A Toyota Észak-Amerikában a négyajtós Mazda 2-est árulja Yarisként.
A kompaktok között ismét a Honda és Toyota remekelt, első a Civic, második a Corolla. A kisméretű luxusautók között a Lexus IS nyert (Európában ez a családi autók kategóriája lenne), míg egy mérettel feljebb a Lexus ES végzett az élen. Jól szerepelt a Camry is, második lett a Honda Accord mögött. A nagyméretű terepjárók között hagyományosan jól szerepel a Toyota, hiszen a Land Cruiser évtizedek óta állócsillagnak számít a piacon, és műszaki ikertestvére, a Lexus LX szintén megverte a mezőnyt.
Toyota és a Lexus a hibridek kategóriáiban aratott majdnem kizárólagos sikereket, hiszen majdnem minden méretkategóriát ez a két márka nyert, ráadásul nem egyszer az is előfordult, hogy egymással csatáztak az első két helyen. Mivel a Toyota évtizedek óta fejleszti, tökéletesíti és szélesíti hibrid hajtási rendszerét, ma már az Észak-Amerikában népszerű pick-upok között is kínál ilyen hajtásláncot. Ennek köszönhetően a Toyota Tundra is győzött a pick-upok között
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!