veteránjárművek

Kabriókat visz az Audi a Techno Classica versenyre

2015.04.14.

Kabriók és roadsterek állnak majd a középpontban az Audi Tradition standján az idei Techno Classica kiállításon Essenben.

Káprázatosan elegáns: egy hófehér roadster 1935-ből

Szerdától vasárnapig a világ legnagyobb veteránautó-kiállítása tökéletes színteret nyújt majd az Audi történelme nyolc autókülönlegességének bemutatásához. Idén egy jubileum adott ihletet a márka témaválasztásához: 80 évvel ezelőtt jött létre az Auto Unionnál a sportos roadsterek termékvonala. Amikor 1932-ben az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer egyesülésével megalakult az Auto Union, a sportosságot az egyik alapértékként határozták meg. Ezért mindegyik márkánál kifejlesztettek egy nyitott, kétüléses autót, amelyek 1935-ben mutatkoztak be. E sportkocsik közül három is ott lesz majd az Audi standjának látványosságai között.

Az elegáns Audi Front 225 Roadster hosszúra nyújtott motortérrel. A 7950 márkás árra való tekintettel a tervezett kisszériát sem gyártották le, csupán két prototípus készült el. A kiállított példány egy eredethű replika korabeli Audi Front alvázon.

A DKW F 5 Roadster sok olyan vásárló igényét kielégítette volna a tervek szerint, akik egy kicsi, sportos, kétüléses autóra vágytak, és minden fiatal, sportos ambíciókkal bíró vezetőt megszólított. 407 példány hagyta el az üzemcsarnokot. A bemutatott DKW 1937-ből származik.

Az Auto Union egy év késéssel a Wanderer márkától is piacra bocsátott egy roadstert. A hathengeres, kompresszoros motor kifejlesztése tovább tartott, mint gondolták. Essenben egy 1937-ben készült darabot állítanak majd ki. A Wanderer W 25 K formatervezésének időtlen eleganciája akkoriban éppen olyan nagy lelkesedést váltott ki, mint ma.

Az Auto Union 1000 Sp Roadster – egy másik kiállított jármű – az 1960-as évek autós világába repíti majd vissza a látogatókat. Formatervezését egyértelműen az ötvenes évek amerikai autódizájnja ihlette. Az „Sp“ típusjelölés a „Speciál” rövidítése, azonban futurisztikus megjelenése miatt az emberek inkább „Szputnyiknak” hívták.

Mellette az NSU Wankel Spider áll majd – a világ első autója, amely szériában forgódugattyús motorral készült. A típust az 1963-as IAA kiállításon mutatták be. Siegfried Spieß 1967-ben és 1968-ban egy NSU Wankel-Spider volánja mögött szerezte meg a német hegyiversenyek abszolút bajnoki címét.

Az Audi Tradition egy további különlegességet is megmutat majd a Techno Classica 2015 kiállításon: az Audi 100 LS Cabriolet modellt. A négyüléses kabriót az 1969-es IAA kiállításon mutatta be először az Osnabrück városában működő Wilhelm Karmann GmbH karosszériagyártó vállalat. A jármű műszaki alapjául a kétajtós Audi 100 Limousine szolgált. Különlegessége a teljesen lenyitható tető elektrohidraulikus mozgatása volt.

1989-ben egy újabb Audi kabrió tanulmányautó talált lelkes fogadtatásra – amely később sorozatgyártásba is került: 1991 és 2000 között az első generációs Audi Cabriolet összesen 71 510 példányban hagyta el a gyártósort. Az Essenben kiállított modell az 1999-es IAA kiállításon a vulkánfekete gyöngyházfényezése és vörös bőrkárpitozása révén extravagáns színösszeállításával ejtette rabul a látogatókat.

Szintén 1999-ben került a kereskedésekbe az Audi TT Roadster. Az alapjául szolgáló TTS tanulmányautót már 1995 novemberében a Tokiói Autószalonon bemutatta az Audi, s a TT azóta formatervezési ikonnak számít. Az 1999 és 2005 közötti hét gyártási évben az Audi a típus nyitott változatából 90 733 példányt állított elő. Az esseni kiállításon egy 1999-ből származó TT Roadster modellt tekinthetnek meg az érdeklődők.

Ezenkívül három, a versenysportban szép sikereket elért NSU motorkerékpár is látható lesz a standon: az NSU 500 SSR, az NSU Rennfox és az NSU Sportmax. Tom Bullus angol versenyző 1930-ban egy NSU 500 SSR-rel nyerte meg a motorkerékpáros Német Nagydíjat. A „Bullus”, ahogy ezután a bennfentesek az NSU 500 SSR versenygépet hívták, verseny- és utcai sportgépként is megvásárolható volt. Az NSU Rennfox kereken 250 példányban készült el 1950-ben és 1951-ben. Az első harminc legyártott motorkerékpárból húszat az ADAC-nek adományoztak, hogy tehetséges utánpótlás-versenyzőket támogassanak.

A bemutatott 1955-ös NSU Sportmax motorkerékpárt a legendás német versenyző, H. P. Müller vezette. A világ első magánversenyzőjeként a Sportmax nyergében világbajnoki címet szerzett a 250 köbcentiméteres géposztályban. Az NSU Sportmax 1956 és 1963 között nyolc német bajnoki címet zsebelt be. Az NSU versenysport-történelmét felidéző motorkerékpárok társulatához hozzátartozik majd egy részlethűen újjáépített VW-Bus szervizautó („NSU – RENN – DIENST”) is.

Az AUDI AG történelmi részlege a 7-es csarnokban mintegy 700 négyzetméteres területen állítja ki ezeket az ékszerdarabjait. Az autómodellek rajongói és gyűjtői pedig a kiállításon az Audi Tradition idei újdonságát is megszerezhetik: a mindössze 333 példányban gyártott Audi 90 quattro IMSA GTO narancssárga, 1:43 méretarányú modell egyikét. Az ACI (Audi Club International) tagjai további klasszikusokat is felvonultatnak majd a gyártó történelméből a 7.1-es csarnokban. A kiállítás szervezői 190 000 veteránautó-rajongóra számítanak.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....
2025.12.15
Vincze Péter, a Rába Jármű Kft. ügyvezetője és a Rába Fejlesztési Intézet vezetője 2025. november....
2025.12.15
Személyesen látogatott el a győri Széchenyi István Egyetemre Kapu Tibor kutatóűrhajós és kiképzett....
2025.12.15
Péntek este szolgálatba álltak az első csendőrjárőrök. Kettő Malackán (Malacky), egy Bánovce nad....
2025.12.15
Nyolcvankilenc rendőr vett részt az országos szintű műveletben a hétvégén. Összesen körülbelül 830....
2025.12.14
Megkezdte működését a hétvégén Európa leghosszabb kabinos felvonója Párizs délkeleti elővárosi....
2025.12.14
Kellene egy jó 6-os! A mérleg: kettőből semmi, siralmas állapotok ..
2025.12.14
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Kötelesség.  ..