Mazda

Karbonsemleges jövőt épít a Mazda

2022.11.27.

A Mazda Motor Corporation közzé tette a vállalat középtávú gazdálkodási tervének frissítését és a 2030-ig tartó célkitűzéseit.

A márka közleménye kiemelte, hogy a Mazda pozitívan áll a rendkívül bizonytalan üzleti környezethez, és újra elköteleződik amellett, hogy 2050-ig mindenfajta tevékenysége karbonsemleges legyen.

Az elmúlt években az autógyártók működési környezete jelentős mértékben megváltozott, különös tekintettel Európára, köszönhetően az egyre növekvő számú elektromos termékeknek és a kapcsolódó szabályozási környezetnek.

Annak érdekében, hogy ezekre a jövőbeni kihívásokra rugalmasan tudjon reagálni, a Mazda egy háromfázisú, 2030-ig tartó tervet tett közzé.

Gyorsított ütemű elektrifikáció a Mazda többmegoldásos megközelítésében

A 2024-ig tartó első fázisban a vállalat a környezet változásaira rugalmasan reagáló képességek növelésére összpontosít a technológiai fejlesztések, az ellátási láncok és a költségcsökkentési törekvések további erősítése révén. Ez idő alatt a Mazda tovább gyorsítja flottája elektrifikációját, és a Mazda többirányú megközelítésének következetes alkalmazásával olyan autókat tervez bevezetni, amelyek megfelelnek az adott piaci szabályozásoknak.

"Nagyon büszkék vagyunk a Mazda MX-30 BEV sikerére és a közelmúltban bevezetésre került Mazda CX-60 PHEV[2] hihetetlen értékesítési eredményeire Európában, ahol több mint 20 000 autót adtunk el. Továbbá jövőre érkezik a Mazda MX-30 R-EV, majd ezt követően további elektromos járművek, köztük a három üléssorral rendelkező Mazda CX-80" - írja a közlemény.

Elektromos autós átállás

2025-től 2027-ig, ahogy a szabályozások szigorodnak, különösen Európában, a Mazda folytatja a kínálata elektromosításához szükséges alkatrészek gyártását. Ez magában foglalja a Mazda különféle elektrifikációs és gyártási technológiájának finomítását, illetve alkalmazását, valamint az új akkumulátoros elektromos járművek globális kereskedelmét.

Az akkumulátoros elektromos autók (BEV-k) bevezetésének felgyorsítása 2030-ig, stratégiai partnerségeken keresztül

Ez az átállás a 2030-ig tartó harmadik fázisban fejeződik be.

A Mazda az elektrifikációt célzó váltást különböző területeken megvalósuló partnerségek révén éri el. A bemutató során bejelentették, hogy a Mazda együttműködési megállapodást írt alá partnereivel nagy hatékonyságú elektromos hajtásegységek közös fejlesztésére és gyártására.

Az összes Mazda modell 2030-ig történő elektrifikálása felé tett első lépésként a Mazda csatlakozott egy vegyesvállalathoz, amelynek célja, hogy rendkívül hatékony gyártási technológiát fejlesszen, illetve kialakítsa az elektromos hajtásegységek gyártási és ellátási kereteit.

A Mazda Corporation vezetősége továbbá bejelentette, hogy közös fejlesztési megállapodást[3] kötöttek inverterek fejlesztéséről, beleértve a szilícium-karbid félvezetőket is, illetve közös fejlesztési megállapodást[4] írtak alá új generációs motortechnológiák fejlesztéséről, valamint egy közös vállalatot[5] is alapítottak két partnercéggel, hogy tovább bővítsék ismereteiket és tovább fejlesszék a motortechnológiákat.

A Mazda továbbra is partnercégeitől szerzi be az akkumulátorokat. A meglévő beszállítók mellett a Mazda a közelmúltban megállapodást kötött az Envision AESC-vel, hogy akkumulátorokat szerezzen be elektromos járművek gyártásához Japánban. Mivel további akkumulátoros elektromos modelleket is terveznek bevezetni, a Mazda középtávon mérlegeli az akkumulátorgyártásba való beruházás lehetőségeit.

"Termékeink fejlesztése folyamatos, így a Mazda tovább folytatja biztonsági rendszereinek folyamatos újítását, és további erőfeszítéseket tesz a fejlett, emberközpontú vezetőtámogató technológiák fejlesztésére annak érdekében, hogy 2040-ig nullára csökkentse az új Mazda modellek által okozott halálos balesetek számát" - zárul a közlemény.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....