Volkswagen Tiguan

Kemény terepjáró és takarékos hibrid a Tiguan GTE Active Concept

2016.01.15.

A Detroiti Autószalonon mutatta be a Tiguan GTE Active Concept tanulmányautót. Ez a tanulmány az új Tiguan alapján készült és a moduláris keresztmotoros platform műszaki lehetőségeit mutatja be. A középpontban a tölthető (plug-in) hibridtechnológia és a maximális terepképesség szintézise állt.

Dr. Herbert Diess, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: „A Tiguan GTE Active Concept bizonyítja, hogy mekkora potenciál rejlik a Volkswagen tölthető (plug-in) hibrid rendszereiben. A nagyteljesítményű összkerék hajtás biztosítja azt, hogy egy olyan SUV, mint a Tiguan, még tisztán elektromos üzemmódban is magabiztos teljesítményt nyújtson terepen. A Volkswagen ezáltal sikerre vitte az SUV modellek számára oly fontos elektromos összkerék hajtást.”

Az ötüléses tanulmányautó alapja a Tiguan újonnan kifejlesztett második nemzedéke. A Tiguan GTE Active Concept, amelyet  110 kW/150 LE  teljesítményű, turbótöltésű, közvetlen befecskendezésű benzinmotor, valamint  elülső tengelyén 40 kW/54 LE, hátsó tengelyén pedig 85 kW/115 LE teljesítményű elektromos motor hajt, összkerék hajtású, tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerével az új SUV-nemzedék széles műszaki spektrumát tükrözi.  Az újonnan kifejlesztett, nemes üvegfelülettel és gesztusvezérléssel felszerelt 9,2”-os infotainment rendszer az első olyan infotainment rendszer, ahol teljes egészében lemondanak a klasszikus forgókapcsolókról és nyomógombokról. A Tiguan GTE Active Concept szuverén megjelenését alumíniumból készült, masszív alsó védőlemez és nagyobb szabadmagasságú, autentikus terepjárós kinézet fokozza.

A tanulmányautó alapvetően zéró emissziós járműként közlekedik, tisztán elektromos  E-Mode üzemmódban. Normál esetben a hátsó tengely elektromos motorja biztosítja a hajtást, ha azonban a teljesítmény már nem elegendő, a másodperc tört része alatt bekapcsol az első tengely hajtása is.  Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha a vezető az újonnan kifejlesztett és külön a tanulmányautó számára konfigurált 4MOTION Active Control segítségével aktiválja az összkerék hajtást vagy a terepprogramok valamelyikét.  A Tiguan GTE Active Concept ebben az esetben is összkerék hajtással és emisszió mentesen indul. A Volkswagen ily módon akár 32 kilométert is megtesz tisztán elektromos üzemmódban. A teljes hatótávolság az akkumulátor 12,4 kWh energiatartalma és 64 literes benzintartálya révén akár 933 kilométer.

Az új Tiguan, amely Németországban 2016 tavaszán jelenik meg a piacon, a Volkswagen SUV termékoffenzívájának nyitányát jelenti. Az európai indulás után a Tiguan hosszú tengelytávval az Egyesült Államokban is megjelenik. Az amerikai piac számára már 2016 végén teljesen újonnan fejlesztett, közepes méretű SUV gördül majd le a szalagról a Volkswagen egyesült államokbeli gyárában, Chattanoogában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....