Légibaleset
Hansjörg Bacher, az ügyész szóvivője megerősítette a Keystone-SDA hírügynökség vasárnapi jelentését. A 23 éves légiutas-kísérő agya súlyos károsodást szenvedett oxigénhiány miatt, miután a hajtómű meghibásodása következtében füst volt az utastérben. A toxikológiai vizsgálatok azonban még függőben vannak.
Technikai problémák miatt az utasszállító repülőgép kényszerleszállást hajtott végre Grazban december 23-án Bukarestből Zürichbe tartva. Az ügyészség szerint kémiai és szövettani vizsgálatokat kellene végezni, hogy kiderüljön, pontosan hogyan keletkezett ez a hatalmas agykárosodás. Ez több hetet vesz igénybe. A boncolás során az is kiderült, hogy a fiatal férfi gennyes hörghurutban szenvedett, és korához képest rendkívül kitágult a szíve.
A balesetet követően a személyzet tagját mentőhelikopterrel szállították a grazi repülőtérről az LKH-ba, ahol intenzív orvosi ellátásban részesült. A fiatalember december 30-án halt meg. A grazi ügyészség gondatlan testi sértés miatt nyomoz, bár a végső büntetőjogi értékelés nagyban függ a szakértői jelentés eredményétől, mint Bacher mondta.
Légzőmaszkok vizsgálata
Bacher szerint a vizsgálatok azt is vizsgálják, hogy milyen szerepet játszott a légiutas-kísérő légzőmaszkja.
Az „NZZ am Sonntag” című lapban a svájci média szóvivője elmondta, hogy ugyanazokat a légzőmaszkokat számos légitársaság használta, és hivatalosan is tanúsították. A Swiss áprilisban speciális képzést tartott a maszkok használatáról