ICDP

A kereskedések rémálma az e-autó!

2018.11.05.

A használt elektromos autók sok fejtörést okoznak a kereskedőknek, viszont egyelőre mindenképpen pozitívum számukra, hogy a vásárlók többsége – legyen szó új, vagy használt elektromos autóról – profi kereskedőktől akarja megvásárolni autóját és inkább kerülik a magánszemélyektől vagy privát kereskedőktől való vásárlást.

Francia- és Olaszországban az ICDP kutatói erőforrás szerint elemezték a vásárlási csatornákat és arra jutottak, hogy az olasz és francia e-autó vásárlók több mint 80%-a kereskedésből szeretné megvenni az autóját. A belsőégésű motorral szerelt autóknál ez az arány 34% Franciaországban, az olaszoknál pedig 43%.

Mi lesz, ha elterjednek az elektromos haszongépkocsik is?

Sajnos itt véget is ért a használt e-autók pozitívumainak listája a kereskedések számára. A piacon már jelen lévő nyugati kereskedők arról számolnak be, hogy az értékesítési folyamot jelentősen hosszabb és bonyolultabb, mint a hagyományos autók esetében. A következő pontok számos esetben felmerültek, mint a kereskedők életét megnehezítő tényezők:

  • Meg kell érteniük, hogy a vásárló miért döntött elektromos autó vásárlása mellett és fel kell mérniük, hogy a közlekedési szokásai kompatibilisek-e egy elektromos autóval.
  • Az új technológiák, amik ezekben az autókban vannak rengeteg kérdést vetnek fel, amikre az értékesítőknek képesnek kell lenniük választ adni.
  • Bár az elektromos autók hatótávja – még az első modelleké is – valószínűleg elegendő, hogy a naponta átlagosan megtett utat teljesíthesse vele az átlagos vásárló, a technológia mellett nem elköteleződött érdeklődők meggyőzését megnehezíti korlátozott hatótáv.
  • Az akkumulátor lízingelése jelenti talán a legkomolyabb problémát. Számos importőr és gyártó külön kezeli az autó és az erőforrás értékesítését. Bár a gyártóknak jó lehet, hogy az akkumulátoraik felett később is kontrollt gyakorolhatnak, a kereskedők számára a legkevésbé sem jó üzlet, amikor az autó és az akkumulátor külön, valamilyen lízingkonstrukcióban kerülnek értékesítésre. Már írtunk az elektromos maradványértékének kérdéséről és a válasz még sürgetőbb, ha az akkumulátort is lízingelik a vásárlók.
  • Egy angol kereskedő osztotta meg a következő esetet: Egy Renault Zoe modell esetében a lízingelt és megvásárolt akkumulátoros modell maradványértéke közötti különbség több, mint 6.500 font.

Mindettől függetlenül egyre több kereskedő dönt úgy, hogy belevág az használt elektromos autók értékesítésébe, mert biztosak benne, hogy a piac növekedni fog. De miért? Az ICDP kutatói összeszedték a lehetséges okokat:

  • A legtöbben hisznek benne, hogy a gyártók képesek lesznek megszüntetni a használt elektromos autókkal szembeni fenntartásokat.
  • A legtöbb vásárló második autónak szeretne egy elektromos autót, így nem kell annyira tartani a panaszkodó vásárlóktól
  • Ráadásul a küszöbén állunk annak, hogy az elektromos autók hatótávja már vetekedjen a hagyományos autók egy tankkal megtehető távolságával, ami rengeteg érdeklődőt vonz majd hosszú távon, így mikor kezdjenek bele, ha nem most?

Néhány év és eljön az idő, amikor rengeteg nagy hatótávú használt e-autó lepi el a piacot és az lesz az a pillanat, amikor a jelenlegi legfőbb akadály (alacsony hatótáv) eltűnik és a néhány éves elektromos autók kereskedelme is csak egy sima használt autó piac lesz.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....