ICDP

A kereskedőkre váró kihívások

2017.05.04.

Az ICDP kutatói az autóipar minden szereplőjével foglalkoznak, így a kereskedések fejlődésének lehetséges módjaival is. Különböző piacok eltérő kihívásokkal néznek szembe, azonban szervezet tavaszi találkozóján bemutatták azokat a globális trendeket, amelyek – bár eltérő mértékben – bármely régió piacán tevékeny kereskedések számára fejtörést okozhatnak a következő évtizedben.

Az ICDP kutatói 5 létfontosságú problémakört vázoltak fel, amelyek mentén megérthető, mi vár az értékesítési pontokra:

  • Az OEM-ek (lefordíthatatlan kifejezés, „Original Equipment Manufacturer”, esetünkben maga a gyártó, mint pl. VW, BMW vagy PSA. A kereskedések az ő termékeiket forgalmazzák „sajátjukként”) nyomása, hogy a kereskedő újabb létesítményekbe fektessen. Hogy ezek végül megtérülnek-e, kérdéses és bizonytalan, hogy 5-10 év múlva is megállják-e a helyüket. Érdemes minél több gyártó termékét forgalmazni? Vagy jobb egy OEM-mel együtt működve magán márkakereskedéssé válni?


Vajon a jövőben jellemzőek lesznek a belvárosi kereskedések?                                            Forrás: pinterest.com

  • A modellválasztás folyamata már jelenleg is és a jövőben még inkább online felületeken történik. Így a vásárlók már konkrét elképzeléssel érkeznek a kereskedésbe, ráadásul egyre kevesebb alkalommal, mivel az online felületeken való tájékozódás miatt már nem szükséges a gyakori látogatás, elég csak a megrendelést személyesen intézni. Így visszatérünk az előző problémához: Miért épüljenek új kereskedések, ha egyre kevesebb ügyfél látogatja őket?

  • Egy kiegyensúlyozott üzleti modell megtervezése. Az a döntés, hogy az ipar melyik szegmensét helyezze előtérbe adott kereskedés? Az új autók kereskedelmében jelentős profit érhető el, de hazánk esetében miért értékesítsünk új autókat, ha nincs rá kereslet?

  • Jelenleg is jelentős trend  a „nagyobb mindig jobb” elv. Egy-egy jelentős kereskedő több értékesítési pontot tart fenn, több OEM termékét forgalmazza, azonban semmi sem jelent garanciát arra, hogy a méretgazdaságosság itt is érvényesül. Legyen jelen a vállalkozás a lehető legtöbb helyen értékesítési pontokkal és szervizekkel? Vagy jobb, ha korlátozott számú, de egytől-egyig minden igényt kielégítő létesítménnyel dolgozik?

  • A megfelelő személyzet megtalálása. Az ICDP kutatói szerint a kereskedéslátogatások számának csökkenése ellenére az értékesítők szerepe még inkább döntő lehet, mint jelenleg. A jövőben az üzletkötőknek sokkal több területre kell figyelniük, mint jelenleg, ha meg akarják győzni a potenciális ügyfeleket


Nem tudhatjuk, mit tartogat a jövő, de érdemes felkészülni.                                          Forrás: digitaldealer.com

Az autóipar jellegéből adódóan lassabban változik, mint más iparágak, azonban a változás elkerülhetetlen. Bár minden piac más, a változások mozgatórugói mindenhol ugyanazok: gyorsuló, digitális világ, az információk bárhonnan-bármikor beszerezhetőek.

A fent felsorolt változások az autóipar egészére vonatkoznak, azonban az ICDP kutatói külön, régiókra lebontva is végeztek felméréseket, így bemutatták a brazil, amerikai, kínai és európai autóipar jövőjére vonatkozó várakozásaikat is. Ezeket, természetesen elsősorban a hazánkat is érintő európai piacra helyezve a hangsúlyt, mi is bemutatjuk következő cikkeinkben itt, az autószektoron.

A cikk forrása az ICDP „The dealer of tomorrow” című kutatása.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
A hideg reggeleken sok sofőrnek gondot okoznak a bepárásodott ablakok, ami nemcsak idegesítő tud....
2025.12.10
Az Audi Hungaria motorgyárában teljes erővel zajlik a felkészülés a MEBeco új generációs elektromos....
2025.12.10
A bécsi Schwechati repülőtéren a Mikulás modern repülőgépet választott szán helyett. Kicsiknek és....
2025.12.09
A Citroën bemutatta az ELO-t, azt a tanulmányautót, amely új fejezetet nyit a márka történetében. ..
2025.12.09
Globális terjeszkedés új márkával, modellparádéval, hyperversenyautóval. ..
2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....
2025.12.09
Milan Nedeljković lesz a BMW AG igazgatótanácsának új elnöke. A müncheni központú vállalatcsoport....
2025.12.09
Egy különleges, négynapos utazás, ahol a luxus, a kaland és a Lamborghini vendégszeretete....
2025.12.09
A karácsonyi lézerfények veszélyeztethetik a légi közlekedést, a nem biztonságos termékek vásárlása....