gyorsvasút

Két év múlva indul az első tramtrain Szeged és Vásárhely között

2016.06.07.

Reggel és délután 20 percenként viszi majd az utasokat Szeged és Vásárhely közt a tramtrain - az első szerelvény várhatóan 2018 első felében indul.

A vásárhelyi villamosvonal kialakítása 13,25 milliárd forintba kerül, a beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A járműbeszerzés a MÁV-START Zrt. feladata – a működtetés is a MÁV Zrt.-vel közösen –, erre 10 milliárdot költhetnek. 8 járművet vesznek. A tervezésre 855 millió forint állt rendelkezésre, az egész fejlesztést az Unió finanszírozza.

– Várom már a tramtraint, ugyanis Szegedről két éve rendszeresen járok Vásárhelyre busszal vagy autóval – közölte Papp Róbert ügyvéd a delmagyar.hu portállal. – Szegeden a belvárosban élek, vagyis biztos kipróbálom az új közlekedési formát. Lehet, hogy váltok is, ha nekem az kedvezőbb. Egyébként is szeretek vonatozni – tette hozzá.


Ez még a hagyományos. Fotó: Frank Yvette - Délmagyarország

A kivitelezés 2017-ben indulhat, és várhatóan 2018 első felében már járnak a szerelvények Vásárhely és Szeged belvárosa közt. Hódmezővásárhelyen a nagyállomáson, a Kálvin téren, a Kossuth téren, a Hősök terén, a Bartók sétányon és a Népkerti vasúti megállónál áll meg. A kishomokiak is harcolnak egy megállóért, a két város között Algyőn lehet le- és felszállni, Szegeden a Rókusi pályaudvartól az 1-es villamos vonalát követi. Vásárhelyen szempont volt, hogy a megállók biciklivel is megközelíthetők legyenek, és a kocsikon is lehet kerékpárt szállítani. A munkák az előzetes régészeti feltárással megkezdődtek.

A jelenlegi információk szerint csúcsidőben, azaz reggel és délután 20, míg napközben és este 30 percenként közlekedik majd a tramtrain. Az első járat 4 óra 34 perckor, az utolsó 21 óra 44 perckor indul mindkét végállomásról.

Több olyan vásárhelyivel is beszélgettünk, aki csak alkalmanként utazik Szegedre. Azt mondják: szívesen kipróbálnák a tramtraint, és remélik, hogy gyorsabb, kényelmesebb lesz, mint a busz. Pető Gabriella több esztendeje havonta hat-hétszer teszi meg az utat oda-vissza. Várja, hogy két év múlva felülhessen a villamos-vonatra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....