Volkswagen ketchup

Ketchupot is gyárt a Volkswagen

2024.10.03.

A német gyártó a 19A 00010 ZDK-259-101-es számú alkatrészként is ismert ketchupot osztogatta ingyen.

Mindenki ismeri a Volkswagent, itthon felesleges bemutatni a német márkát. Modelleket is könnyen felsorolunk, a Bogár, a Golf ikonikus darabjai az autótörténelemnek, de kis hazánkban nagy múltja van a Passatnak és a Polónak is. Vannak persze olyan termékei is a cégnek, amelyek kevésbé ismertek. Nem a Volkswagen Foxról vagy a kínai piacra gyártott Santanáról beszélek, hanem olyan termékekről, amelyeket a Volkswagen forgalmaz, de vajmi kevés közük van az autózáshoz.

Voltak olyan termékek, amelyek még valahogyan kapcsolódtak a járművekhez, mint a Volkswagen sárfogó-gumijai vagy a Beetle-utánfutó, de volt például Volkswagen babakocsi is, amit azért nehéz az autók kategóriájába sorolni. Mindezek persze a ’60-as és ’70-es évek fura hóbortjai voltak, de ma ugyanígy megtalálhatjuk bármelyik gyártó szalonjában a különféle reklámtermékeket. Azonban a Volkswagen nem egy reklámtermékkel állt elő, hanem valami pontosan olyasmi jellegű ötlettel, mint a babakocsi. Sőt, talán ez még furább.

Volkswagen ketchup

Igen, a VW forgalmaz szószt is. Meg sem kéne lepődni, ugyanis pár éve kolbászkákat is lehetett vásárolni a gyártótól, pontosabban szafaládét, amit 1973 óta adtak a cég dolgozóinak, de 2018-ban, a 45. évfordulóját ünneplendő, a nagyközönség számára is elérhetővé tették a német ételt. Az, hogy a hozzá járó szósszal hat évet késtek, most ne foglalkozzunk!

A gyártó egy sajtóanyagban jelezte, hogy egy különleges szállítmányt postázott az Egyesült Államokba a Volkswagen amerikai divíziójának 75. születésnapja alkalmából. A 19A 00010 ZDK-259-101-es alkatrésszámmal kódolt Gewürz ketchupból limitált mennyiség érkezett a tengerentúlra és a szemfüles vásárlók ingyen megszerezhették a cég DriverGear nevű boltjából.

A szósz egyébként szintén hasonló múltra nyúlik vissza, mint a kolbászkák. A Gewürz ketchupot a Volkswagen fejlesztette ki 1996-ban és pontosan a fent említett szafaládé mellé kínálták a dolgozóknak az autógyárak menzáján. A cég sajtóanyaga így jellemezte a hagyományos ételt:

a különlegesen fűszerezett kolbászka sokszor falatkákra van szeletelve egy tálba és szószba van mártogatva.

A Volkswagen odáig elment, hogy különböző promófotókat csinált a ketchuphoz. És az igazat megvallva, nem aprózták el. Lehet, hogy csak a marketinges szól belőlem, de alá kell írni, hogy a német gyártó remekül kitalálta egy igazán egyszerű termék eladását, úgy, hogy ez a termék igazából teljesen ingyenes volt. Legalábbis most. Biztos vagyok benne, hogy sokak érdeklődését felkelti és hosszú távon remek befektetést jelent majd a Volkswagennek.

A Volkswagen azt is elmondta, mi ösztönözte őket egy újabb étel kiadására. Jamie Orr, skót újságíró és a hozzá hasonló hatalmas Volkswagen-rajongók miatt döntött úgy a cég, hogy kiadjanak valami teljesen autózástól eltérő terméket, mivel ezek az emberek többször meglátogatják a cég wolfsburgi telephelyét, ahonnan különböző szuveníreket hoznak el és aztán osztogatják őket autós rendezvényeken. Orr esetében ez néhány Gewürz ketchup volt, amiket aztán szétosztogatott egy helyi autós eseményen. A sztorit hallva határozott úgy a gyártó, hogy kiadják a saját „szuvenírjeiket”.

Jamie Orr, skót-amerikai újságíró, médiaszereplő és Volkswagen-fanatikus

Orr egyébként az egyik legnagyobb és legismertebb Volkswagen-fan. A 75. évfordulóra külön riport is készült vele, amelyben főként hatalmas Volkswagen-gyűjteményéről és a márkához kapcsolódó személyes történeteiről mesélt.

Rachael Zaluzec, a Volkswagen amerikai képviseletének marketingosztály vezetője éppen az ilyen történeteket emelte ki az esemény kapcsán:

Idén sokkal többet ünneplünk, mint egy nagy évfordulót az autóeladásban. Történeteket, emlékeket, szenvedélyességet, rengeteg örömöt ünneplünk és azt a rengeteg véletlen dolgot, ami a Volkswagen márkát azzá formálta, amilyen ma – olyan dolgok, mint a Gewürz Ketchup márka.

A Gewürz ketchup egyébként annyira sikeres volt, hogy a Volkswagen boltjából alig egy nap alatt el is kapkodták. De Zaluzec arról is biztosította az embereket, hogy a jövőben is lesz majd még Volkswagen ketchup, egyrészt a cég boltjaiban, másrészt a ChainFEST nevű különleges ételfesztiválon, amelyet október 5-én nyitnak meg Los Angelesben. Így a 00010 ZDK-259-101 számú „alkatrész” később is elérhető lesz mindenki számára, akinek esetleg ez a Volkswagen-darab hiányzik az autójából. Vagy asztaláról.

Képek forrása: Volkswagen

Forrás: 
Carscoops

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A Citroën bemutatta az ELO-t, azt a tanulmányautót, amely új fejezetet nyit a márka történetében. ..
2025.12.09
Globális terjeszkedés új márkával, modellparádéval, hyperversenyautóval. ..
2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....
2025.12.09
Milan Nedeljković lesz a BMW AG igazgatótanácsának új elnöke. A müncheni központú vállalatcsoport....
2025.12.09
Egy különleges, négynapos utazás, ahol a luxus, a kaland és a Lamborghini vendégszeretete....
2025.12.09
A karácsonyi lézerfények veszélyeztethetik a légi közlekedést, a nem biztonságos termékek vásárlása....
2025.12.09
A Lexus újraértelmezi az LS betűszót. Jelentése többé nem „Luxury Sedan”, hanem „Luxury Space”,....
2025.12.09
Újranyitja marosvásárhelyi bázisát és márciustól kilenc új célállomásra indít járatot a Wizz Air -....
2025.12.09
Kigyulladt egy kamion az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán Hernádnál, ezért a sztráda....