az év autója
A crossover (szabadidő autó, utcai terepjáró) kategória győztese, a Kia EV9-es, a Genesis Electrified GV70-es és a Volvo EX20-as modellt szorította le dobogó második, illetve harmadik fokára.
A Toyota Prius & Prius Prime az „autó” szegmensben győzött, maga mögött hagyva a döntőbe ugyancsak bekerült Honda Accordot és a Hyundai Ioniq 6-ost.
A kisteherautó (pickup) szegmensben a Ford Super Duty a negyedik egymás utáni évben vitte el a pálmát, az idén a Chevrolet Coloradó és a tisztán elektromos Chevrolet Silveradó felett győzedelmeskedve.
Figyelemre méltó, hogy a három aranyérmes abszolút versenyében, a pontszámok tekintetében a Kia EV9-es messze lekörözte a két másik szegmens győzteseit, 320 pontot érve el. A Toyota Prius 192, a Ford Super Duty pedig 189 pontot gyűjtött össze.
A michigani Pontiacban kihirdetett eredmény ismertetésekor Jeff Gilbert, a NACTOY elnöke úgy fogalmazott, hogy a győztes modellek a stílus, a praktikum és a technológia kifogástalan kombinációjával tűnnek ki a versenytársak közül, a modern autó szinte tökéletes képét mutatva.
Az idén a harmincadik jubileumát ünneplő NACTOY (North American Car, Truck and Utility of the Year) megmérettetés tavaly júliusban vette kezdetét, amikor kiválasztották a pályázók közül a legjobbnak talált 52 modellt. Az ötven tekintélyes autóipari újságíróból álló zsűri a szeptemberi detroiti autókiállításon közülük választotta ki a kilenc finalistát, mérlegre téve a járművekben eszközölt innovációt, a formatervezést, a kezelhetőségét, az autóvezetők elégedettségét és az autó ár-érték arányát. Az újságírók több száz óra tesztvezetés után választották meg a szegmensek győzteseit.
Az idei megmérettetés érdekessége, hogy a fináléba jutott kilenc jármű közük öt tisztán elektromos, kettő hibrid, és csupán kettő kizárólag belsőégésű motorral felszerelt. A crossover szegmensben ráadásul mindhárom finalista tisztán elektromos volt, a kisteherautók közül pedig mindegyik amerikai. Ez előző évi megmérettetésen a kilenc döntős közül hat volt elektromos.