KIA Motor

A Kia új, intelligens kézi váltója

2020.06.25.

A Kia Motors ma még több részletet hozott nyilvánosságra kifejezetten Hybrid 48V hajtásláncokhoz kifejlesztett intelligens kézi váltójáról, az iMT-ről (Intelligent Manual Transmission). A mechanikus kapcsolat nélküli, tisztán elektromos tengelykapcsoló-kiemelő rendszerrel (clutch-by-wire) javul a hatásfok, csökken a fogyasztás és így az emisszió is. Ugyanakkor megmarad a kézi kapcsolás élvezete

A hagyományos mechanikus, vagy hidraulikus-mechanikus tengelykapcsoló működtetés helyét az iMT-ben teljesen elektromos rendszer veszi át, így az erőátvitel működése a korábbinál sokkal pontosabban a Hybrid 48V-os hajtásláncok igényeihez igazítható. A belsőégésű motor, a Kia hagyományos startstop rendszereiben megszokottnál jóval korábban leállítható, például már gurulás közben (mindig a hajtáslánc, villanymotorként is működtethető, 48V-os generátora indítja újra, hangtalanul és gyorsan. Ettől önmagában is javul az összhatásfok, és csökken a CO2-kibocsátás (átlagosan 3%-kal, valós forgalmi körülmények között). 
 
 
Lassítás közben a váltó a vezető által korábban bekapcsolt sebességfokozatban marad akkor is, amikor a motor leáll. A belsőégésű erőforrás a fék-, vagy a gázpedál lenyomására azonnal újraindul, illetve ez történik akkor is, ha a vezető gurulás közben kinyomja a kuplungot a visszakapcsoláshoz, hogy aztán újra gyorsíthasson. A Kia új iMT sebességváltóját a Hyundai Motor Europe műszaki központjában fejlesztették, a németországi Offenbachban; a projekt vezetője a hajtáslánci fejlesztéseket irányító Dr. Michael Winkler volt. Az iMT-ről elmondta: “Folyamatosan hajtásláncaink hatásfokának javításán, teljesítményének emelésén dolgozunk, az iMT-vel is ez a célunk. A hagyományos vagy a duplakuplungos automaták nagyon jók, és sokan kedvelik is őket, de európai vásárlóink egy része különösen ragaszkodik a kézi sebességváltáshoz. Az iMT-t a villamosított hajtásláncok iránti igények növekedése hívta életre, így születtek meg a klasszikus, kézi váltós Kia lágyhibridek. Hajtásláncaink villamosítása átfogó feladat, az új iMT, és a “clutch-by-wire” tökéletesen illik a fejlesztési folyamatba.” 
 
 
Mint egy hagyományos kézi váltó Bár az iMT-ben nincs közvetlen mechanikus kapcsolat a kuplungpedál és a tengelykapcsoló között, használatában nincs semmi különleges: pont úgy kell kezelni, mint a hagyományos kézi váltókat. A kuplungpedál működése is a megszokott, bár mechanikus kapcsolat híján az elektromechanikus működtetéssel sokkal egyszerűbb lehet például az elindulás. 
 
Az iMT a Kia új könnyű hibrid hajtáslánc-párosában debütál: az ‘EcoDynamics+’ Ceedekben az új 1.6 literes CRDi dízelhez kapcsolódik, a Rio ugyanilyen változataiban pedig a 2020 harmadik negyedévében piacra lépő 1.0 literes T-GDi benzineshez. Az iMT később a Kia más Hybrid 48V-os modelljeiben is megjelenik, és még idén új motorok is érkeznek a kínálatba. 
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.23
Hivatalosan is megerősítették, hogy 2021. január 11-én rántják le a leplet az új Le Mans-i....
2020.10.23
Zalaegerszeget az M7-es autópályával köti össze az első, közel 6 kilométeres szakasz. ..
2020.10.23
Az amerikai izomautó üzembentartója 200 ezer forintos bírságra számíthat a több mint 100 km/h-s....
2020.10.23
SUV és szedán is érkezik tisztán elektromos hajtáslánccal a Jaguar-Land Rovernél, ám a tervezetnél....
2020.10.22
Sokaknak családtag volt, és nemcsak autópótlékként szolgált, ma egyre ritkább, pláne veterán....
2020.10.22
Ivan Lazarevic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.10.22
Az elkövetkező hetekben a közelgő mindenszentek és halottak napja alkalmából egyre többen....
2020.10.22
37.710 eurójába került idén a németeknek az újautó vásárlása, jelentősen többe, mint egy évvel....
2020.10.22
Álomkezdés öt csillaggal: az ID.3 a lehető legmagasabb minősítéssel zárta az Euro NCAP (European....
2020.10.22
Tíz év után először fordult elő Németországban, hogy nem egy járműipari cég végzett a....