ICDP

Kihívóra talált a Mobile.de?

2019.05.08.

Aki nagyjából tisztában van a használtautó-ipar sajátosságaival, vagy valaha vett autót külföldről, minden bizonnyal jól ismeri a Mobile.de szolgáltatását. Ez a német használautó.hu, ami a német használtautó-piac 55%-át lefedi, azaz több mint minden második eladott autó rajtuk keresztül kerül értékesítésre. Azonban a gyártók régóta elégedetlenek vele és zavarja őket az a fajta monopóliumszerű hatalom, ami az oldal kezében van. Ismerjük meg a Mobile új kihívóját, a HeyCar-t!

Az ICDP vezetői a negyedéves találkozók során mindig lehetőséget biztosítanak egy-egy feltörekvő és ígéretes autóipari startup számára, hogy megmutassák magukat. Így volt ez tavasszal is Berlinben, ahol a helyi HeyCar vezetője mutatta be vállalkozását.

A HeyCar új kezdeményezés, 2017-ben indult, jelenleg 100 alkalmazottal dolgoznak. Az alapelv ugyanaz, mint a legtöbb hasonló vállalkozásnál, annyi különbséggel, hogy esetükben minden autó átesik egy előzetes vizsgálaton, méghozzá annak köszönhetően, hogy elsősorban kereskedések használt autót közvetítik ki az érdeklődők számára, azok pedig egyébként is átnézik az autót értékesítés előtt.

De miért szeretik jobban a gyártók és a kereskedők a HeyCar-t? A válasz inkább abban rejlik, hogy miért nem szeretik a Mobile-t! Utóbbi bevétele az oldalon megtalálható autóhirdetésekből származik, minden egyes hirdetés pénzbe kerül, így akkor is számláznak, ha az autó nem rajtuk keresztül kerül értékesítésre. Ezzel szemben az új kezdeményezés a sikeres tranzakciók után küldi a számlát, ha az autót nem az ő ügyfelük veszi meg, nem is kérnek pénzt a hirdetésért.

A gyártók ki is fejezték tetszésüket az alapítók számára, az oldal indulása után nem sokkal a Volkswagen és a Daimler is több millió eurót fektetett a cégbe, de rajtuk kívül természetesen az összes Németországban aktív gyártó használt modelljei elérhetőek.

A kereskedők is boldogak, ami a számokból is látszik: kevesebb mint két év alatt több, mint 3.700 kereskedés csatlakozott az oldaloz. Felhasználók tekintetében is igen impozáns eredményt értek el, már 2 millió felhasználó felett járnak és a sikerrátájuk is 50% körüli, ami kimagasló eredmény.

Persze ez még sehol sincs a Mobile.de méreteihez képest, de egy két éves kezdeményezéstől nem is várhatjuk, hogy ennyi idő alatt letarolja a piacot. A gyártók támogatásával a hátuk mögött pedig minden esélyük meg van rá, hogy kihívást jelentsenek a Mobile és az Autoscout24 számára. A versenyhelyzet pedig mindig a fogyasztónak jó, így idővel előfordulhat, hogy a magyarok is a HeyCar-on választják ki a következő használt német prémiumautójukat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.28
Szombaton a drivingcamp Hungary zsámbéki vezetéstechnikai tanpályáján rendezték meg az ország....
2021.09.28
A pánikszerű üzemanyag-vásárlások befejezésére kérték az autósokat hétfő esti közös közleményükben....
2021.09.28
Egy osztrák startup, az  Alveri jövőre akarja bemutatni Ausztria első elektromos autóját. Az Alveri....
2021.09.27
A német ipar az export növekedésére számít, és különösen az autóipar optimista – írja az....
2021.09.27
A Sandero és a Logan után megújult a márka zászlóshajója, a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölt....
2021.09.27
Michelisz Norbert autóversenyző, Talmácsi Gábor motoros világbajnok, dr. Hanula Barna belsőégésű....
2021.09.27
Túlsúlyos karavánt intettek ki a forgalomból a Pest megyei rendőrök - írja a police.hu ..
2021.09.27
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) és Magyar Autóklub (MAK) összefog a....
2021.09.27
Bécs város összes taxijának több mint 99 százaléka nem e-taxi. Ennek hamarosan változnia kell, mert....
2021.09.27
A Budapesti Rendőr-főkapitányság fennállásának 140. évfordulója alkalmából szervezett nagyszabású....