formatervezés
A versenyen a Ford Design China profi dizájnerei és kínai formatervező hallgatók egyaránt részt vettek. Azt a feladatot kapták, hogy teljesen gondolják újra a legendás amerikai sportkocsi karosszériáját, szemlátomást a stílusjegyekhez való ragaszkodás sem volt kifejezett követelmény.
Az első körben 25 pályázó diák vett részt, akik közül végül csak nyolcan indulhattak a megmérettetésen, a Ford sanghaji dizájnerközpontjában dolgozhattak együtt a Ford formatervezőivel, s elkészíthették a jövő Mustangjának háromdimenziós koncepcióját.

A verseny vitathatatlan sztárja Liu Hszi-zsuo lett a Mustang Mach-S tanulmányautójával. A tekintélyes Tsinghua Egyetem hallgatója olyan járművet tervezett, amely stílusjegyei alapján azonnal felismerhető, tapintható, hogy csordogál benne a Mustang dinasztia vére, de mégis sokban különbözik a nagy elődőktől.

Egy másik, Németországból érkezett kínai formatervező, Sze Icsan gyökeresen más megközelítést alkalmazott: a Mustang Super Utility koncepcióautója a kupék stílusát ötvözi a pickupok praktikumával. A modell ráadásul teljesen elektromosként fogant meg a tervező fantáziájában.

Lai Yushun koncepcióautóját, a Mustang Hyper Tandemet inkább a versenyautózás ihlette. Az autó a vadászgépekéhez hasonló pilótafülkét kapott, a jármű vezetője középen ül. A karosszéria megalkotásában a jó aerodinamikai tulajdonságok kialakítása volt a vezérelv.
Mindhárom koncepciót bemutatják a Sanghaji Autószalonon, ahol a Ford helyi képviselője, Max Wolf büszkén taglalta, hogy a vállalatnak sikerült bevonzania a formatervezésbe a fiatal kínai tehetségeket, s ez ritka alkalmat kínál számukra képességeik kibontakoztatására.
