kínai autóeladások
Oroszország köztudottan a kínai autóipar kísérleti terepévé vált az Ukrajna elleni invázió óta, mivel a nyugati és a távol-keleti autógyártók kivonulását a kínai márkák futőtűzszerű elterjedése követte.
Jelenleg hatvan kínai autómárka képviselteti magát Oroszországban, de közel a fele hivatalos forgalmazók, bemutatótermek és szervízhálózat nélkül van jelen. Az ilyen autógyártók havi eladásai nem haladják meg a száz darabot. Nagy annak az valószínűsége, hogy ezek a kínai autópaci szereplők ugyanolyan gyorsan elhagyják Oroszországot, mint amilyen gyorsan érkeztek. Ilyen sors vár például az európai fül számára teljesen ismeretlenül csengő Lifan, Haima vagy Zotye vállalatokra és más, hozzájuk hasonló kínai márkákra is.
Ilyen tendenciára számít Alekszej Podscsekoldin, az Orosz Gépjárműkereskedők Szövetségének (ROAD) elnöke is. A motor.ru hírportálnak nyilatkozva azt mondta, hogy a felére csökkenhet a kínált kínai autómárkák száma az országban. A kereskedők az eladási volumenek alapján arra következtetnek, hogy a legjobban teljesítő mintegy 15 kínai márka tud majd gyökeret verni az orosz piacon, a többiek pedig szedik a sátorfájukat.
Ettől független az Oroszországba irányuló kínai autóexport harmadik éve szárnyal. A legnépszerűbb külföldi modell júniusban a Chery Tiggo Pro Max volt.
A kínai statisztikai hivatal adatai szerint az év első négy hónapjában 237 ezer személygépkocsit exportáltak Kínából Oroszországba, ami 37 százalékos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest. Számszerűsítve a többlet 65 ezer autót jelent. Pénzben kifejezve, az idei év első négy hónapjában 3,5 milliárd dolláros volt a kínai autóexport Oroszországba, ami 27,5 százalékos növekmény éves összevetésben.
A globális kínai exportól a szóban forgó időszakban Oroszország 14,7 százalékban részesült, vagyis Kína számára továbbra is Oroszország a legnagyobb felvevőpiac. Utána következik Mexikó 7,4 százalékos részesedéssel, a harmadik helyen pedig Brazília áll 6,6 százalékkal.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!