Nio
Az autó a téli tesztelés alkalmából mutatta be eme tulajdonságát. A róla készült videó tanúskodik arról, hogy a jármű hidraulikus felfüggesztése nemcsak arra képes, hogy megemelje az autót, hanem arra is, hogy ide-oda billegtesse. Meghökkentő látványt nyújt, amint az elektromos luxusmonstrum elkezd ide-oda rángatózni, de a kínai gyártó szerint ez nem csupán arra való, hogy kiemelje az autót a kínai járműipar határtalan tömegéből, hanem praktikus haszna is van: az autó így le tudja rázni magáról a havat.
Érdemes megjegyezni, hogy ez a funkció nyilvánvalóan csak száraz, laza porhó esetén működik hatékonyan. A nedves, jeges, tapadós hó ellen nem sokat sem ér - ebben az esetben továbbra is a jól bevált hókaparós megoldás az egyetlen járható út. Nagy kérdés, hogy mennyire lehetne kihasználni ezt a funkciót a kárpát-medencei lagymatag téli viszonyok között. Másik kérdés, hogy a "rázd meg magad" tulajdonság mennyire teszi vonzóbbá a luxusmodellt a vásárlók számára, akiknek fontos a kényelemmel járó innováció és az egyediség.
Mindenesetre a kínai autóiparban tapinthatóvá vált az a tendencia, hogy az autógyártók olyan egyedi megoldásokkal próbálják tarkítani a kínálatukat, amelyek sehol a világon nem léteznek még csak említést szintjén sem. Jó példa erre a hazánkban is szárnyait bontogató BYD, amely a leányvállalata, YangWang az U8-as Gamer Editionhoz kínálja a DJI dróngyártó kínai világmárkával közösen fejlesztett, autóba integrált dróntechnológiát. A nagy teljesítményű drón lapos tetőcsomagtartóra emlékeztető tárolóban van elhelyezve, gombnyomásra száll fel, majd landol, miután nagy felbontású légi felvételeket készített az autós kirándulásunkról. Ugyancsak a YangWangoz kötődik az az ötlet, hogy az U8-asának mindegyik kereke más-más irányba tud forogni, így a terepjáró helyben is meg tud fordulni, akár 360 fokos szögben is, mint a lánctalpasok. Az U8-as Off-road Master Edition pedig 1,4 méter mély vízben is tud haladni, illetve az utasok rendelkezésére áll a kétéltű „jacht” üzemmód is: autó fél órán át képes a vízfelszínen maradni, a kerekek pörgetésével pedig három kilométert tesz meg óránként.