Volkswagen
A Nivus hasonló méretű, mint a T-Cross, de 6,6 centivel alacsonyabb a kupés tetővonal miatt, emellett 16 centivel hosszabb (4,26 m) és eggyel szélesebb (1,76) is. Az alapját az az MQB A0 platformja adja, amely az ötajtós Polo és a Virtus nevű szedán változata, valamint a nemrég India számára bemutatott Taigun alatt is található. A Volkswagen szerint a Nivus az egyik legtágasabb modell a kategóriában, a csomagtartó mérete is átlag feletti, 415 literes.
A műszerfal a Polóból származik, de a 10 colos érintőképernyővel rendelkező infotainment rendszer nem egyezik meg az európai modellekével, hanem az is brazil fejlesztésű, a neve Volks Play. Ez elérést biztosít a Volkswagen saját applikációs boltjához, ahonnan a 10 GB-s háttértárba lehet menteni az alkalmazásokat.
A kocsi kifejlesztésénél a nehéz dél-amerikai körülmények miatt a tartósság nagy hangsúly kapott, a belső berendezések például vízállóak, az elektronikát úgy tesztelték, hogy az 10 évnyi normál használatnak feleljen meg. Az árérzékeny brazil piacon ez az első kis szabadidő-autó, amit fedélzeti wifivel, adaptív tempomattal és digitális műszerfallal is fel lehet szerelni, de lehet rendelni kulcs nélküli rendszert, LED fényszórót, fáradtságfigyelőt és vészfék-asszisztenst is.
Csak az egyliteres, háromhengeres turbómotorral lehet megvenni az autót, ami benzinnel hajtva 116, etanollal 128 lóerőt képes leadni. A motor erejét hatfokozatú kézi vagy DSG váltó továbbítja az első kerekek felé, összkerékhajtás nem rendelhető. A Nivus értékesítése júniusban kezdődik Dél-Amerikában, 2021 második felétől azonban egyes európai országokban is elérhetővé válik, így még az sincs kizárva, hogy nálunk is meg lehet majd venni.