Citroën

Kisautó a nagyok eszköztárával - a Citroën C1 Genfben

2014.02.28.

A Genfi Autószalont már csupán a francia autógyártás fejleményei miatt sem érdemes kihagyni, hiszen sorra jelentik be az alig tíz nap múlva bemutatandó új modelleket. Lássuk, mit tartogat nekünk a PSA testvérpár Kreatív Technológiája.

Szerző: Sóstói Tamás

Kicsivel a Peugeot 108 bemutatását követően valóban várható volt, hogy a Citroën is felvillantja első képeit a megújult kisautójáról. Régóta köztudott, hogy szinte ikermodellként épül a Toyota, a Citroën és a Peugeot legkisebb modellje sorrendben Aygo, C1 és immáron 108-as fémjelzéssel. Sokak számára kifogásolható volt, hogy a hasonlóság túl szembetűnő, ám az új modellekkel ezt orvosolták: markánsan hordozzák gyártóik egyéniségét. A Citroën C1 első szemrevételekor sokakban ugyanaz az érzés fogalmazódhat meg, mint amikor a C4 Picasso-t először megpillantották: milyen érdekesen állnak a szemei! Valóban, az orr-rész passzentosan követi a márka kibontakozó új ecsetvonásait, mely az egyterű után a kíváncsiságunkat bökdöső C4 Cactus elemein is tükröződött. A C1 a fényszórók arányainak merész felcserélésén keresztül a letisztult hűtőmaszkra vonzza tekintetünket, melyet alulról a már jól ismert két beágyazott LED helyzetjelző támaszt meg játékosan Ez a játékosság eleganciával vegyül, hiszen a fényforrás ilyesfajta elhelyezése nem mást idéz fel nyomokban, mint a márka prémium kisautóját, a DS3-mat. Téved, aki azt gondolja, hogy a franciák megelégedtek az előző modell restaurálásával, teljesen új egyéniséget varázsoltak a C1-nek.

Az Airscape tetővel szinte kabrióvá varázsolhatjuk

A játékos városi cirkáló felszereltsége is újra lett gondolva. A technológiai kreativitás főszereplője minden bizonnyal a Mirror Screen nevet viselő rendszer, mely közvetlenül az autó 7 colos képernyőjére ’tükrözi’ – szó szerint – okostelefonunkat és vele együtt legfontosabb funkcióit, mint a közösségi oldalak, a zenelejátszó vagy épp a hívás funkció. A költségfaragók valószínűleg kikövetkeztették, hogy a GPS is elérhető lesz ezáltal az autóban, így erre opcióként már nem kell költeni.

3 és 5 ajtós változatban

Kategóriájában kiemelkedő, hogy tolatókamerát is lehet majd rendelni az autóba és e mellett hátraengedhető vászontetővel is rendelhetjük az autót, ami szintén kevés modellnél található meg. A kulcsnélküli ajtónyitásnak és indításnak köszönhetően már szó szerint zsebünkbe se kell nyúlni, hogy útra kelhessünk, hiszen a kisautó érzékeli gazdája közelségét. Ha már a zsebünknél járunk: könnyebb tömegének (alig 840 kg) és háromhengeres, takarékos motorjainak köszönhetően az előrejelzések szerint már 3,8 literes vegyes fogyasztással is furikázhatunk, ami elég barátságosnak hangzik. Így legalább a downsizingnak nem csak egészségünk, de pénztárcánk is örül.

Egy egyedi meglepetéssel is készül a Citroën a svájciak köszöntésére, még pedig a C1 Swiss&Me tanulmányautóval. A koncepció kétszínű fényezése, egyedi karosszéria elemei kizárólagosan a Genfi Autószalonra készültek.

C1 Swiss&Me

A hírek szerint tehát nagyszerűen reagálnak a franciák a kor elvárásaira. Ha a kis modell ára nem változik sokat elődjéhez képest, ár-érték arányban igen előkelő társnak ígérkezik a Citroën C1, stílusával és felszereltségével már-már a felsőbb kategóriákban is játszik. A franciák egyébként Genfben egyfajta túlélő csomagot mutatnak majd be a kisautó mellett. Láthatjuk a C5 Cross Tourert, vagyis a sikeres modell vadabb verzióját, valamint a C4 Cactus Aventure koncepciót is, amivel talán még a Jurassic Parkban is megállnánk a helyünket. Mindezek mellett az ínyencek számára ott lesz a DS3 Cabrio Racing is, amiből csupán százat készülnek gyártani. Nincs más hátra, irány Svájc! 

C4 Cactus Aventure, kalandra kész

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....