Volkswagen Bogár
- Az immár gyűjteményünk oltalmába tartozó krémfehér 1300-as példány, üzembe helyezése óta kevesebb, mint 100 000 km-t futott Magyarországon, egyetlen gondos tulajdonos kezeiben. Fényezése szinte teljesen eredeti, beltere sértetlen, piros vinil, kívül-belül számos korhű kiegészítőt kapott - írta a múzeum.

A Volkswagen Bogár (Typ1) története az 1930-as évekre nyúlik vissza, amikor Németország elérhető népautó gyártását tűzte ki célul. Az autó fejlesztésében jelentős szerepet játszott Ferdinand Porsche, akit a Bogár megteremtőjeként tartanak számon, az ötlet azonban már korábban megfogant. Barényi Béla már 1925-ben készített részletes terveket, vitatott és nem véglegesen tisztázott Ganz József szerepe az Ős Bogár fejlesztésében.

A második világháborút követően még csak Volkswagennek nevezett autó sorozatgyártását 1945 nyarán kezdték meg, az év végéig 1785 darab autó készült el belőle, melyeket a külföldi haderők, illetve a német posta kapott meg. 1946-tól a VW-t magánszemélyek is megvásárolhatták, 5000 DM-es áron.

Az USA-ban – ami a német piac után a legfontosabb volt – nagy népszerűségre tett szert a Bogár az 1960-as években mint olcsó, takarékos autó. A típus megjelenését és műszaki tartalmát az évek során többször frissítették. 1972. február 17-én a gyártásban nagy mérföldkőhöz értek: a Volkswagen Bogár eladott darabszámban megelőzte a Ford T-modellt.

A Volkswagen, illetve a cégcsoport által 1938-tól 2003-ig gyártott legelső típusa, amelyből 2002 júniusáig 21 500 000 darabot értékesítettek. Ezzel a Bogár a világ harmadik legnagyobb példányszámban eladott autója.
Fotók forrása: Közlekedési Múzeum
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
