Magyar Közút

Kitűnő közutas: Brnóban is helyt állt a zákányszéki Frank István

2018.11.16.

A nemzetközi döntőn is sikeresen szerepelt Frank István, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Csongrád Megyei Igazgatóság Szegedi Mérnökségének gépkocsivezetője, hazánk legjobb közutas sofőrje.

Endrődi Iván, Frank István és Somorai Attila útüzemeltető szakmunkások képviselték Magyarországot a közelmúltban a V4 Rodeo csehországi döntőjén Brnóban, és sorrendben az ötödik, hatodik és nyolcadik helyet szerezték meg.

A sikeres csapat jobb szélén Frank István.

– Engem mindig a vezetés érdekelt, már fiatal korom óta. Édesapám teherfuvarozó volt, körülbelül tízéves lehettem, akkor már dolgoztam, segítettem neki. Nálunk alapvető dolog volt, hogy tízévesen már értsek hozzá valamennyire – mondta a zákányszéki Frank István. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Csongrád Megyei Igazgatóság Szegedi Mérnökségének gépkocsivezetője elsőként végzett egy országos versenyen, így képviselhette Magyarországot a III. V4 Közutas Rodeó Versenyen a csehországi Brnóban.

A kijutás koránt sem volt egyszerű, az ügyességi országos döntőt selejtezők előzték meg. Minden megyéből egy-egy járművezető jutott tovább, összesen 19-en kerültek az országos döntőbe. Közülük lett a legjobb Frank István. A Fejér megyei Martonvásáron rendezett megmérettetésen egy úgynevezett téli adapterekkel – elöl egy hótoló ekével, hátul pedig sószóróval – felszerelt Mercedes teherkocsival kellett minél gyorsabban, hibapontok nélkül végigmenni egy pályán. – Összesen tizenegy feladat volt, köztük szlalomozás előre és tolatással, garázsba parkolás tolatással, hordók eltolása, pontos áthaladás hordók között, az egyik kerékkel pedig egy kis méretű, felfestett négyzetbe kellett beállni – tudtuk meg.

Frank István egyébként 2009-ben kezdett a közútnál dolgozni, de akkor még csak a téli szezonban. Amikor a havazás miatt több emberre, gépkocsivezetőre volt szükség, hívásra besegített. Főállásban 2014 óta erősíti a szegedi mérnökséget. – Izgatottan várom a nemzetközi versenyt, mert még nem ismerem azt a pályát, és biztos, hogy sokkal bonyolultabb lesz, mint a hazai döntő – nyilatkozta a helyi napilapnak, a Délmagyarországnak a közutas gépkocsivezető, még a csehországi verseny előtt.

Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban már több éves múlttal rendelkezik a közútkezelők számára indított rodeó verseny. Az első fordulóban a 2018-as magyar bajnok, a szegedi Frank István a bravúros harmadik helyet szerezte meg. Endrődi Iván az ötödik lett, míg Somorai Attila a tizedik. A második fordulóban bár Frank István jó idejű kört futott, a büntetőpontok miatt összesítésben visszaesett a hatodik helyre, de így is gratulálunk a szegedi-zákányszéki gépkocsivezetőnek.

A képre kattintva videó indul.

Minden másodperc számít

A rodeó verseny lényege, hogy egy akadálypályán teljesítenek különböző ügyességi feladatokat a versenyzők. Nehezítésként szóróadapterrel és ekével felszerelt nehézgépjárművel haladnak végig a pályán. A verseny időre megy, ugyanakkor az egyes akadályoknál a hibázó versenyzők, más-más mértékű büntető-másodperceket kapnak. Brnóban is két fordulót kellett teljesíteniük a résztvevőknek, a két kör összesített eredménye alapján alakult ki a végső rangsor.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....