kínai autó
Német sajtóértesülések szerint a Qoros kivonul az európai autópiacról. A 2013-ban elindult autógyártó ötven százalékban a kínai autógyártó Cheryé, másik fele egy befektetési társaság, az Kenon Holdings kezében van. A márkával kezdettől fogva az volt a terv, hogy az európai minőségi szabványoknak megfelelő autókat gyártson, ennek jegyében a vezetőséget teletömték német szakemberekkel, a formatervezéssel pedig a korábban a Mininél dolgozott Gert Hildebrandot bízták meg. Több nemzetközi vállalat is kivette a részét az autók fejlesztéséből, a legnagyobb szeletet az osztrák Magna Steyr és az AVL vállalta magára.
Az első szériaautójuk, a Qoros 3 a 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be, és még abban az évben a világ legbiztonságosabb autójának választotta az Euro NCAP. Genfben azóta is minden évben nagy standot béreltek. A Qoros 2014-ben világszerte csak 7000 autót tudott értékesíteni, ebből 51 fogyott Európában, a cég szlovákiai kereskedésében. Így már érthető, hogy miért terveznek kivonulni Európából. A tervek szerint a Qoros a következő években a kínai piacra koncentrálna, és csak miután megerősödött, akkor térne vissza Európába. A cég tavaly 305 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.