járműgyártás

Komoly-e a Mercedes bővítési szándéka Kecskeméten?

2015.06.13.

Kétségbe vonta a portfolio.hu elemzése, hogy valóban közelebb lenne a megvalósuláshoz a Mercedes gyár bővítése, mint korábban volt. A magyar külügy szerint komoly tárgyalások zajlanak a témában a kormány és a Daimler között.

A német Daimler AG a magyarországi tevékenységének bővítését mérlegeli, és erről megindultak a tárgyalások a magyar kormánnyal – nyilatkozta a minap Stuttgartban a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára. Magyar Levente a Daimler AG beruházásokért felelős vezetőjével folytatott megbeszéléséről elmondta, hogy a Kecskeméten Mercedes-gyárat üzemeltető társaság a kapacitásának bővítését és technológiájának fejlesztését is mérlegeli. A több fázisból álló beruházásról "komoly tárgyalások zajlanak" - mondta az államtitkár.

Büszkék lehetünk rá, ez tényleg Made in Hungary. A további terjeszkedést mérlegelik a Daimlernél

Csakhogy Thomas Geier, a kecskeméti üzem igazgatója közelmúltban adott interjút a portfolio.hu portálnak, abban pedig azt mondta, hogy „a Daimler AG jellemzően ott gyárt járműveket, ahol azoknak piaca van, jelenleg a legfontosabb piacunk Észak-Amerika, Európa és Ázsia. Utóbbi, azon belül Kína hatalmas piac, ráadásul gyorsan növekednek az eladások, így ott is érdemes jelen lennünk. Ha Európát nézzük, akkor talán nem annyira erőteljes a növekedés, mint az Egyesült Államokban vagy Ázsiában. Nyilvánvalóan ezért merült fel a Daimler vezetésében a kérdés, hogy a sok piac közül hol érdemes befektetni és beruházni.

Az elérhető kedvezmények, támogatások ugyanis nem mutatnak nagy különbséget az egyes kontinensek között, alapvetően nem ez a legfontosabb szempont, amikor mexikói vagy magyarországi beruházások között kell döntenünk. Nem ez a mérvadó, hanem sokkal inkább az, hogy rendelkezésre áll-e képzett és elhivatott munkaerő. Sajnos azt kell, hogy mondjam, még nem eléggé kiforrott a magyarországi szakképzési rendszer, részben ezért döntöttünk úgy, hogy német mintára mi is elindítunk egy képzési rendszert.”

A porfolio.hu mindebből azt a következtetést vonta le, hogy a Daimler vezetése továbbra is csupán mérlegeli a kecskeméti gyár bővítését – noha a hely rendelkezésre áll – de nem dönt róla, miképpen ez eddig sem történt meg.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....