hatótávolság

Komoly hatótávtesztekre küldte zászlóshajóját a DS

2025.10.18.

A teszteket közúti sebességgel, kétsávos utakon és autópályákon hajtották végre, így lehetőség nyílt a jármű valódi teljesítményének értékelésére a legkülönbözőbb körülmények között.

„Hosszú utakat megtenni egy elektromos autóval anélkül, hogy a hatótávolság vagy a töltés miatt aggódnánk, kulcsfontosságú kihívás a DS számára. Különböző, 450 km-től több mint 500 km-ig terjedő utak során a DS N°8 bizonyította, hogy képes hosszú távokat megtenni a fő európai útvonalakon, egyetlen töltéssel. Autópályán, valós körülmények között a DS N°8 nagyszerűen vette fel a hosszútávú elektromos mobilitás kihívását, lehetővé téve, hogy csak akkor álljunk meg, amikor szeretnénk, és ne akkor, amikor erre kényszerülünk.” – írta közleményében a cég.

A DS N°8 modell hatótávolságának bizonyítására a DS Automobiles egy sor tesztet végzett több olyan jelentős európai országban, ahol a márka jelen van. Ezeket a teszteket közúti sebességgel, kétsávos utakon és autópályákon hajtották végre, így lehetőség nyílt a jármű valódi teljesítményének értékelésére a legkülönbözőbb körülmények között. Négy jellegzetes tesztútvonalat választottak ennek a megközelítésnek az illusztrálására, mindet a legmagasabb megengedett autópályasebességekhez igazodva hajtották végre (általában 120–130 km/h):

  • Párizs – Lyon (Franciaország): 450 km, 10% töltöttség (SOC) és 60 km hatótávolság a célban,
  • München – Koblenz (Németország): 506 km, töltöttség (SOC) a célban szintén 10% és 56 km hatótáv, igazolva a hatótávolság konzisztenciáját a nagyobb távolság ellenére,
  • Madrid – Denia (Spanyolország): 470 km, töltöttségi szint (SOC) 20% és 128 km hatótáv, igazolva a kedvező vezetési körülmények hatótávra gyakorolt hatását,
  • Melfi – Nera Montoro (Olaszország): 450 km, töltöttségi szint (SOC) a célban 28% és 195 km hatótáv, optimális energiamenedzsmentről tanúskodva.

Ezek az eredmények rávilágítanak a DS N°8 azon képességére, hogy kényelmes hatótávolságot biztosítson 450 km-nél hosszabb autópálya-utakon is, alkalmazkodva a változatos útprofilokhoz és a különböző vezetési körülményekhez.

Minden útvonalat 100%-ra feltöltött akkumulátorral teljesítettek, menet közbeni töltés nélkül, megerősítve ezzel a DS N°8 hatótávolságának megbízhatóságát. Ezek az utak nemcsak a WLTP vegyes ciklus (750 km) robusztusságát igazolják, hanem mindenekelőtt a jármű valódi képességét is, hogy különböző körülmények között akár 500 km-t tegyen meg autópályán – egy ígéret, amelyet most a gyakorlati tapasztalatok is megerősítenek.

Hosszabb autópályás utazások esetén a DS N°8 lehetővé teszi, hogy mindössze 10 perc alatt akár 200 km távolságot nyerjen vissza egy 160 kW, vagy annál nagyobb teljesítményű töltőpontnál. A gépjárműbe épített EV útvonaltervező rendszer előre jelzi a megállókat, és felkészíti az autót, valamint az akkumulátort a töltésre, csökkentve a vezető mentális terhét. Egy könnyed és kontrollált élmény az utazás művészetének szolgálatában.

A DS N°8 Franciaországban kifejlesztett hajtáslánccal rendelkezik, amelynek részét képezi egy az Emotor által kifejlesztett és Trémeryben (57, Grand Est régió) összeszerelt elektromos motor, valamint egy az ACC által tervezett „Long Range” akkumulátor, amelyet a Billy-Berclau-i (62, Pas-De-Calais régió) gigagyárban gyártanak. Ezek a komponensek a francia ipari szakértelem eredményei, amelyek hozzájárulnak a jármű energiahatékonyságához. Ezt a teljesítményt tovább fokozza a tervezési fázisban integrált alapos aerodinamikai munka, amely lehetővé teszi a légáramlás optimalizálását és a légellenállás csökkentését, hogy elérjék a rekord alacsony, 0,24 dm2 Cw-értéket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.19
Egymásnak ütközött két kamion és egy személyautó az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán,....
2025.11.19
Egy további repülőgéppel 18 tagúra bővíti a Budapesten állomásozó flottáját a légitársaság, a jövő....
2025.11.19
A Toyota idén is kitett magáért a SEMA Show-n. Ez az a Las Vegas-i autós őrület, ahol minden évben....
2025.11.19
Rust városában a polgárok a közelmúltban népszavazáson döntöttek a városközpontban bevezetendő 30....
2025.11.19
A brit közlekedés jövője nem a múlt árnyékában, hanem a technológia fényében születik újjá –....
2025.11.19
A Le Mans Daytona hybrid versenyautó kategóriában a csapatok a hibrid hajtásláncok határait....
2025.11.19
Autóversenyzők és mintegy félszáz társuk ellen indult büntetőeljárás 1,2 milliárd forintos adóhiány....
2025.11.18
Miközben a Toyota-csoport csúcsán lévő Century globális luxusikonná válik, a Lexus elengedi a....
2025.11.18
Egészen hihetetlen, de ennyiszer futott neki az elméleti vizsgának egy tanuló Angliában. Meglepő....
2025.11.18
A MotoGP 2025-ös idényének BMW M Különdíját Marc Márquez nyerte el, aki ezzel a guruló trófea....