hatótávolság

„Hosszú utakat megtenni egy elektromos autóval anélkül, hogy a hatótávolság vagy a töltés miatt aggódnánk, kulcsfontosságú kihívás a DS számára. Különböző, 450 km-től több mint 500 km-ig terjedő utak során a DS N°8 bizonyította, hogy képes hosszú távokat megtenni a fő európai útvonalakon, egyetlen töltéssel. Autópályán, valós körülmények között a DS N°8 nagyszerűen vette fel a hosszútávú elektromos mobilitás kihívását, lehetővé téve, hogy csak akkor álljunk meg, amikor szeretnénk, és ne akkor, amikor erre kényszerülünk.” – írta közleményében a cég.
A DS N°8 modell hatótávolságának bizonyítására a DS Automobiles egy sor tesztet végzett több olyan jelentős európai országban, ahol a márka jelen van. Ezeket a teszteket közúti sebességgel, kétsávos utakon és autópályákon hajtották végre, így lehetőség nyílt a jármű valódi teljesítményének értékelésére a legkülönbözőbb körülmények között. Négy jellegzetes tesztútvonalat választottak ennek a megközelítésnek az illusztrálására, mindet a legmagasabb megengedett autópályasebességekhez igazodva hajtották végre (általában 120–130 km/h):
Ezek az eredmények rávilágítanak a DS N°8 azon képességére, hogy kényelmes hatótávolságot biztosítson 450 km-nél hosszabb autópálya-utakon is, alkalmazkodva a változatos útprofilokhoz és a különböző vezetési körülményekhez.
Minden útvonalat 100%-ra feltöltött akkumulátorral teljesítettek, menet közbeni töltés nélkül, megerősítve ezzel a DS N°8 hatótávolságának megbízhatóságát. Ezek az utak nemcsak a WLTP vegyes ciklus (750 km) robusztusságát igazolják, hanem mindenekelőtt a jármű valódi képességét is, hogy különböző körülmények között akár 500 km-t tegyen meg autópályán – egy ígéret, amelyet most a gyakorlati tapasztalatok is megerősítenek.
Hosszabb autópályás utazások esetén a DS N°8 lehetővé teszi, hogy mindössze 10 perc alatt akár 200 km távolságot nyerjen vissza egy 160 kW, vagy annál nagyobb teljesítményű töltőpontnál. A gépjárműbe épített EV útvonaltervező rendszer előre jelzi a megállókat, és felkészíti az autót, valamint az akkumulátort a töltésre, csökkentve a vezető mentális terhét. Egy könnyed és kontrollált élmény az utazás művészetének szolgálatában.
A DS N°8 Franciaországban kifejlesztett hajtáslánccal rendelkezik, amelynek részét képezi egy az Emotor által kifejlesztett és Trémeryben (57, Grand Est régió) összeszerelt elektromos motor, valamint egy az ACC által tervezett „Long Range” akkumulátor, amelyet a Billy-Berclau-i (62, Pas-De-Calais régió) gigagyárban gyártanak. Ezek a komponensek a francia ipari szakértelem eredményei, amelyek hozzájárulnak a jármű energiahatékonyságához. Ezt a teljesítményt tovább fokozza a tervezési fázisban integrált alapos aerodinamikai munka, amely lehetővé teszi a légáramlás optimalizálását és a légellenállás csökkentését, hogy elérjék a rekord alacsony, 0,24 dm2 Cw-értéket.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!