fenntartható közlekedés
Nemcsak az utcaképet, hanem a vietnámi városok háttérzaját is jellemzik: egyetlen olyan közlekedési eszköz sem népszerű a helyiek körében, mint a színes, zörgő motorok. A kormány azonban jelentősen csökkenteni akarja a számukat.
A vietnámi kormány az évtized végére szeretné tehermentesíteni a krónikusan zsúfolt utcákat, és drasztikusan korlátozni a motorkerékpárok számát az ország metropoliszaiban.
Ho Si Minh-városnak, Hanoinak, Hai Phongnak, Da Nangnak és Can Thonak a hatóságok kiadták, hogy 2030-ig számos kerületben tiltsák ki az utcákról a csörömpölő kétkerekűeket – jelentette a VnExpress című állami lap. “. A jövőben a tömegközlekedésre kell helyezni a hangsúlyt, és dugó díjat is terveznek.
Képernyőfotó a travelbook.de cikkéről.
Délkelet-Ázsia városaiban sok főút krónikusan zsúfolt régi buszokkal, tuk tukokkal és több millió motorkerékpárral. Az ebből eredő forgalmi dugók, valamint a levegő- és zajszennyezés jelentős hatással van a nagyvárosi területek életminőségére.
Majdnem 6 millió motorkerékpár Hanoiban
Decemberben a Hanoi fővárosi hatóságok bejelentették, hogy 2025-től kitiltják a motorkerékpárokat a központi kerületekből. A becslések szerint jelenleg 5,7 millió motor található a metropoliszban. Az új metróhálózat első vonala novemberben állt üzembe, de eddig alig használták.
A motorkerékpár sok vietnami számára „alapélelmiszer” – mondta Linh Pham, a hanoi kulturális magazin szerkesztője. „Ez nem csak közlekedési eszköz, de sokak számára a bevételüknek is része.” Sok polgártársához hasonlóan Linh is úgy gondolja, hogy a motorkerékpárok dominanciája csak akkor szűnik meg, ha lényegesen több tömegközlekedés eszköz válik elérhetővé, jobb lesz a járda – vagy a kétkerekűeket teljesen betiltják.
A gyalogosoknak sok bátorságra van szükségük az olyan városokban, mint Hanoi
„A gyalogosok eddig rosszul jártak Vietnam városaiban. Hanoiban vagy Ho Si Minh-városban, egy főutcán való átkelés nagy bátorságot igényel. A motorok közel vannak egymáshoz, nincs rés az út másik oldalára. A végén már csak egy dolog marad: úgy tenni, ahogy a vietnámiak teszik. Tehát vegyél egy mély levegőt, nyújtsd előre a karjaidat, mint egy védőpajzsot, és csak kezdj el futni. És miközben azt hiszed, eljött az utolsó órád, hirtelen valami csoda történik. A szőlőfürt egy pillanatra kinyílik – hogy aztán ugyanolyan gyorsan újra bezáruljon mögötted. De ne aggódj: legkésőbb négy-öt alkalom után rájössz, hogyan kell csinálni.” – írja a travelbook.de
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!