együttműködés

A környezettudatos közlekedés népszerűsítésére indít kampányt Toyota és az Askoll

2018.04.17.

A prémium márkájával, a világ vezető hibrid elektromos luxusautó márkájaként ismert Lexussal közösen a világszintű és magyarországi zöld autó értékesítéseket magasan vezető Toyota, Európa vezető hibrid elektromos kerékpár gyártójával, az Askollal közösen indít kampányt a környezettudatos közlekedés népszerűsítésére, amelynek kiváló apropót ad a közelgő Föld napja.  A világ legzöldebb autógyártójajént számon tartott Toyota célul tűzte ki, hogy minél szélesebb körben megismertesse a környezetbarát és praktikus, a városi közlekedés során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentes közlekedést lehetővé tévő hibrid elektromos hajtást. Az Askoll elektromos kerékpárjainak bemutatásával a japán autógyártó egyben a kétkerekű mobilitás zöld alternatívájára is szeretné felhívni a figyelmet.

Jóllehet Magyarországon négy év alatt több, mint nyolcszorosára nőttek a részben vagy teljesen elektromos autók értékesítései (hibrid elektromos - HEV, hálózatról tölthető elektromos – PHEV és akkumulátoros elektromos – BEV), részarányuk a hazai újautó piacon a tavalyi év végével még mindig csupán 3,7%-ot tett ki. Az ígéretes növekedési dinamika, és a részben vagy teljesen elektromos modellek hazánkban is elérhető meglehetősen széles választéka (ma 21 gyártó kínál 89 ilyen modellt a magyarországi piacon) ellenére tehát még kétségkívül szükség van a környezetbarát technológiák szélesebb körű megismertetésére.

Az egyértelműen látszik, hogy a rövid és középtávon, bizonyos szegmensekben pedig hosszútávon is a legpraktikusabb, valóban élhető megoldást a külső töltést nem igénylő, a fékezési energiát elektromos energiává alakító hibrid elektromos modellek jelentik, amelyekkel úgy közlekedhetünk a városi fogalmomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, hogy nem kell aggódnunk az akkumulátoros elektromos autók elterjedésének leginkább gátját jelentő hosszú töltési idő és korlátozott hatótáv miatt. A tavaly Magyarországon gazdára találó 4737 darab új részben vagy teljesen elektromos hajtású autóból 4167 darabot, azaz 88%-ot tettek ki a hibridek, ennek pedig 82,4%-át két japán márka, a Toyota (65,8%), és prémium márkája, a Lexus (16,6%) jegyezte. A két márka egyébiránt nem csupán a piac legszélesebb környezetbarát hibrid elektromos modellportfólióját (világszerte 35, Európában és Magyarországon 16 – 8 Toyota és 8 Lexus modell) kínálja, de magasan vezeti a hazai zöld autó értékestéseket is: a Magyarországon eladott zöld autók TOP5-ös listájában csak Toyota és Lexus modellek szerepelnek, a TOP10-ből pedig 6 modell az övék.

A fentiek ismeretében nem meglepő, hogy éppen a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, és a hibrid elektromos technológia fejlesztésében betöltött vezető szerepe mellett a középtávon az akkumulátoros elektromos technológiával hajtott autókat is megreformáló szilárd test akkumulátorok, és hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók fejlesztésében is élen járó Toyota az, aki a legtöbbet tesz az alternatív, zöld hajtások megismertetéséért és széles körű elterjesztéséért, amelyben az Askoll elektromos kerékpár gyártóban kiváló partnerre talált.

Közös Toyota és Askoll kampány április 16. és 21. között a közelgő Föld napja alkalmából

A környezettudatos közlekedés, a fenntartható mobilitás, környezetünk és a minket körülvevő természet védelme áll a Toyota és Európa egyik piacvezető e-bike és villanyrobogó gyártója, az olasz Askoll közös magyarországi kampányának középpontjában. A kampány célja, hogy minél több, a környezetbarát hibrid elektromos technológiát eddig még nem ismerő jelenlegi és leendő autótulajdonos szerezzen első kézből tapasztalatokat a hibrid autókról, amelynek során nem csupán azzal szembesülhetnek, hogy mennyire egyszerű és kényelmes a hibridek használata, de számos esetleges tévhit is eloszlatható (a felmérések szerint még mindig sokan gondolják azt például, hogy a hibrid autók külső, hálózati töltést igényelnek). A hibrid elektromos autózás kipróbálása mellett a Toyota márkakereskedésekbe ellátogatók megismerkedhetnek az Askoll, Európa vezető elektromos kerékpár gyártójának a helyszíneken kiállított modelljeivel is. A kampány keretében, azok között, akik április 16. és 21. között hibrid tesztvezetésen vesznek részt valamelyik magyarországi Toyota márkakereskedésben, április 22.én a Föld Napján kisorsolásra kerül 5 db Askoll hibrid (elektromos) prémium kerékpár.

„Óriási megtiszteltetés számunkra a Toyotával együttműködni, hiszen  nem csak műszaki, de erkölcsi szempontból és csodáljuk azt a bátor tevékenységet, amelyet a környezettudatosabb közlekedés, a dízellel szemben a  környezetbarát hibrid elektromos technológiák érdekében kifejtenek. - fogalmaz Bóday Csilla az Askoll  Magyarország egyik tulajdonosa, aki szerint amit négy keréken a mára hazánkban is 33%-ban hibrid elektromos autókat értékesítő Toyota, és prémium márkája, a 97%-ban hibrideket eladó Lexus tesz, pont azt tűzte ki célul az Askoll a két kerekű mobilitás terén.

„Az Askoll-nak nem csupán a termékei, de a cégfilozófiája,  és a marketingüzenetei is egytől-egyig a környezettudatos, de elegáns és trendi városi közlekedésre irányulnak. Nagyszerű dolog, hogy  e cél érdekében együtt dolgozhatunk a Toyotával.” – avat be Bóday Csilla.

„A két márka egy hétig tartó közös marketingakciója - amelynek keretében a Toyota hibrid elektromos autókat promótáló nyílt hetén összecsukható Askoll ebike-okat lehet nyerni - sem csupán egy nyereményjáték, hanem annak bizonyítéka: egy kereskedelmi célú marketingakciónak is lehet  a környezetvédelem iránti elkötelezettséget bizonyító üzenete. A Toyota egyhetes nyereményjátékának középpontjába azért éppen az Askoll új modellje, az Askoll összecsukható - Folding nevű - modellje került, mert arra is fel szeretnénk hívni a figyelmet, hogy nem csak praktikus, de környezettudatos döntés is  az autó belsejében elhelyezhető bringákat szállítani és használni, hiszen ezzel nem növeljük a légellenállást és a fogyasztást, valamint a környezetszennyezést kerékpárszállításkor. Ráadásul egy Askoll eFolding, nem csak nyaraláskor, de a hétköznapokon is benne maradhat Toyotánkban, hogy a belvárosokban az autót lerakva, az emelkedőket is könnyedén átszelő e-bike-unkat használjuk.” – teszi hozzá az Askoll magyarországi vezetője.

A Toyota és az Askoll modelljeivel közös fotózással indult a közös kampány, amelynek helyszínéül egy a környezettudatos városi közlekedés és a városi zöldterületek védelmében kimagasló érdemeket elért magyar város Hatvan, "Magyarország legszebb főterévé" választott Kossuth téren zajlott, ahol a város polgármestere, Horváth Richárd is megtekintette a két márka modelljeit és azt is elárulta: ő maga is a Toyota és az Askoll termékeit használja négy és két keréken.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Askollban olyan a környezettudatos mobilitás iránt hozzánk hasonlóan elkötelezett partnerre találtunk, aki a Toyotához hasonlóan mindent megtesz azért, hogy a zöld gondolkodás és a környezetünkért való felelősségvállalás, a fenntarthatóság a társadalmi párbeszéd mindennapos részét képezze, és beépüljön magatartásunkba és gondolkodásunkba. Bízunk abban, hogy a Föld napja alkalmából szervezett, a környezetbarát hibrid elektromos hajtás megismertetését célzó kampányunk csak első lesz a hazai környezettudatosság kialakítását, elmélyítését támogató közös és reményeink szerint sikeres megmozdulások sorában”. – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Szándéknyilatkozatot írtak alá heti két alkalommal közlekedő Pécs–München menetrend szerinti....
2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....