Porsche Mission E

Kösd fel a gatyád Tesla!

2016.01.06.

Mission E néven már megmutatták, mire lehet számítani, ám azóta hivatalosan is megerősítették, hogy a koncepciót követi majd a sorozatgyártású változat is. Ehhez pedig olyan beruházások szükségesek, amellyel rengeteg új munkahelyet is teremtenek. „Mindenki nyer” szituáció állt tehát elő, hiszen a környezetet kímélő technológia fejlesztése mellett, sok-sok ember jólétét is biztosítja így a zuffenhauseni márka.

A Mission E projektbe 700 millió eurót invesztálnak és ezer új munkahelyet hoznak létre. A következő években felépítenek egy új fényezőüzemet és egy új összeszerelő üzemet. A már létező motorgyárat pedig kibővítik és alkalmassá teszik a villanymotorok gyártására, illetve más területeken is befektetnek, többek között a weissachi fejlesztőközpontban.

A teljes töltéshez szüksége idő kevesebb mint 30 perc

A Mission E koncepcióautót még szeptemberben mutatták be a Frankfurti Autószalonon, ahol óriási közönségsikert aratott, és azóta is az autórajongók közbeszédének középpontjában maradt. Az autó padlólemezén elhelyezett akkumulátorokat a Porsche saját fejlesztésű 800 voltos töltőegységével 15 perc alatt lehet majd elérni a 80 százalékos töltöttségi szintet. Emeleltt akár vezeték nélküli is megoldható a „tankolás”.

Elöl 20, hátul 21 colos felniken feszülnek az abroncsok

Amennyiben a Mission E most kerülne a kereskedésekbe, a Tesla Model S lenne a legnagyobb ellenfele. Nézzük most meg mire képes az amerikai pionírral szemben. A Porsche négyajtós, elektromos sportautója a tervek szerint 600 lóerős teljesítménnyel 3,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/óra sebességre. A Tesla értékei ezzel szemben csak 422 „elektromos lóerő” és 4,4 másodperces gyorsulás. A Model S egy feltöltéssel körülbelül 400 kilométert képes megtenni, míg a Mission E és egy feltöltéssel 500 kilométernyire juthat majd.

OLED technológiát is felhasználtak az enteriőr kialakításnál

Természetesen a Tesla sem ül a babérjain, folyamatosan fejleszti kínálatát, ám a Porsche is rohamtempóban képes a csúcsra törni. Tökéletesen megmutatják ezt a Hosszútávú Világbajnokságon elért sikerek, ahol a visszatérés második évében máris a tabella élén végzett a gyári alakulat, a Porsche 919 Hybrid versenyautóval. Arról egyelőre még nem érkeztek információk, hogy a Mission E tanulmányautó nyomán egy teljesen új típus megjelenése várható, vagy a Panamera következő generációja lesz a szellemi utód, de azt már most biztosra vesszük, hogy komoly sikerre számíthat.

A Mission E koncepció állandó összkerékhajtással érkezik

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.13
A legjobb zenészek után a legjobb újságírók téptek Trabantokkal a Hungaroringen és jó néhány....
2024.09.13
Megszerezheti a magyar állam a Strabag tulajdoni részesedését a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-....
2024.09.13
Rétegmárkaként nem tehetik meg, hogy nem reagálnak az ügyfelek igényeire. Akik viszont egyáltalán....
2024.09.13
Három év munkálatai után az Isztriai-félszigeten pénteken átadják a forgalomnak az Ucka alagút új,....
2024.09.13
Tizenharmadik évébe lépő sikeres együttműködés folytatódik az OTP Bank – PICK Szeged férfi....
2024.09.13
- Autóbusz és személykocsi ütközött össze Becsehely és Borsfa között - adta hírül a....
2024.09.13
- Véget ért a sztrájk az Audi autógyár brüsszeli üzemében, a szakszervezetek és a vezetőség péntek....
2024.09.13
A Guinness is elismerte, hogy nincs olyan autó, ami kevesebb benzin elégetésével tenné meg a bő....
2024.09.13
A Bridgestone bemutatja a Potenza Sport A-t, a vállalat első olyan, sorozatgyártásban készült....
2024.09.13
Három kínai autógyár,  a Geely, a Chery és a JAC elindítja modelljeinek gyártását Algériában, hogy....