új Golf

Köszönöm, nincs több kérdésem - VW Golf Variant 1.5 eTSI teszt

2022.04.18.

Nem csak a kötelezőt tudja, nyugodtan belekérdezhetsz az anyagba.

„Egy kávé legyen finom” – érkezett a reklámban a válasz arra, hogy legyen olcsó. Ma már olcsóságról a piacon sehol sem beszélhetünk, sajnos mindegy, hogy új, vagy használt autót keresünk. Ha meg amúgy is drága, akkor tényleg legyen finom, és éppen ez az, amit a Golf tökélesen hoz.

Ha már az árakkal kezdtünk

A teszten nálunk járt Golf 8 kombi 1.5-ös, 48 voltos elektromos támogatású TSi motorral szerelt DSG-váltós kivitele Style felszereltségben 11.155.000,- Ft-ról indul. De ez még csak a 96 kW-os változat, a kicsit erősebb (110 kW-os) kicsit drágább (11.290.000,- Ft).

Tesztautónkon 17 colos Ventura könnyűfém keréktárcsák voltak 63.500,- Ft felár ellenében, hófehér elnevezésű (és színű) fényezés 90.000,-ért, LED-mátrix fényszórók 376.000,-ért, keyless-go 171.500,-ért,sötétített üvegezés a B-oszloptól és polírozott tetőléc 104-, illetve 67 ezerért, téli csomag II. (fűthető első-hátsó ülések, -kormány és -ablakmosó fúvókák, ablakmosó folyadék szintjelzés és háromzónás klíma) 271.000,-ért.

Ez így együtt extrában 850.000,- Ft lenne, de most pipálható egy 800.000,- Ft-os kedvezmény is, úgyhogy csak 50.000 Ft adódik az alapárra, ami egyébként önmagában is eléggé gazdag szériafelszereltséget tartalmaz, mint például az ergoComfort vezetőülés, lábtérvilágítás, fáradságérzékelő, adaptív tempomat, vészfék funkció, sávtartó rendszer, digitális műszerfal.

Kell ennél több?

Tesztelőként néha furcsállom az importőrök járműösszeállítási stratégiáját. Gyakran megesik, hogy az újságírók számára mindennel felszerelt modellek érkeznek, természetesen az erősebbik kivitelben. Aztán az is előfordul, hogy kapunk egy „sparmodell”-t, mint a múltkor a Caddy esetében.

Ez a Golf viszont nagyon el volt találva. Egy kis dizájn (felnik), egy kis technika (IQ-Light fényszórók), kényelmes vezetőülés, okostelefon integráció és vezeték nélküli töltési lehetőség, elektromos csomagtérajtó mozgatás.

Egyszerűen nem volt olyan szituáció a teszt során, amire azt mondtam volna, hogy na, ez még hiányzik.

1.5 eTsi

A felhasználó, még a profik is csak a hátsó feliratból tudhatják, hogy nincs egyedül a benzinmotorunk, hanem azt egy 48V-os rendszer is támogatja egy indítógenerátoron keresztül. A VW-nek sikerült elérnie, hogy működés közben ebből az égegyadta világon semmit sem érzékelünk.

Úgy nevezett lágy hibrid rendszer ez, tehát olyan üzemmód nincs, hogy kizárólag az elektromos rendszer hajt be. Gázadás esetén a benzinmotor mindig jár, de azért ez az autó már tud vitorlázni a benzinmotor nélkül is, ami azt jelenti, hogy magasabb sebességek esetén is tud leállított motorral gurulni.

A motor visszaindítása minden körülmények között észrevehetetlen. Persze az 1.5 TSi-k kéthengeres üzemmódja is rendelkezésre áll.

Így a kombi Golf 1.5 eTsi fogyasztása autópálya tempó mellett valamivel 6 liter felett, városi kocsikázáskor 9 liter környékén alakult.

Egy kolléga videós beszámolójában úgy fogalmazott, hogy szerencsére ez egy sokhengeres, nagyköbcentis motor, mert 2022-ben a négy henger és az 1.500 cm3 már soknak számít. Én nagyon igyekeztem nem kihasználni a motor tudását, így elmaradt, hogy egy hét alatt akár csak egyszer is padlógázt adjak a Golfnak, azt hiszem nem tudtam volna elviselni a 12 liter fölé kúszó fogyasztásmérő látványát még percekre sem.

De az autópályán könnyedén tartotta a 140-es óra szerinti tempót és nincs kétségem afelől, hogy ha nincs szügyig rakva a 611-1.624 literes puttony, akkor megfelelő dinamikát biztosít a mindennapi autózáshoz.

A váltóról tényleg csak egy mondatban. A mára kiforrott hétsebességes DSG egyszerűen teszi a dolgát, észrevehetetlen és ilyennek is kell lennie.

Végre nem kockahátú kombi

A Volkswagen elég nehezen szakított a Golf kombik teljesen racionális, tulajdonképpen hasáb alakú hátsó részével. Mielőtt erre rátérnénk, ismétlésképpen néhány szó az elejéről: Derrick szemek, a 7-es GTi-re hajazó első lökös, ezzel tulajdonképpen majdnem el is intéztük a frontrészt, ha nem lenne a távolkeleti igényeket kielégítő fényhíd az első lámpák között. De van.

A Variant nyilván oldal- és hátulnézetből érdekesebb. A shooting brake stílus itt is gyökeret vetett, a kocsi hátsó része ízléses tetőív vonalban záródik, amit a csomagtér ajtó üvegének két szélén található légterelők tesznek hangsúlyosabbá. De még erre is rádobnak egy lapáttal a felső spoilerrel, teszik mindezt ügyesen játszva a színekkel, ami különösen ebben a fehér színben jön ki a sötétített üvegezéssel.

Az oldalsó vonalvezetés amúgy a 17-es kerekeket megeszi reggelire, úgy tűnnek el a kerékjárati ívekben, hogy közben ordítanak a 18-as extra felnikért. De ez a Ventura is nagyon jól mutat. Lehet egyedül vagyok vele a világon, de szerintem az ívelt küllős felnikből kellene, hogy legyen, jobbos-balos kivitel, mert így a kocsi baloldalán a kerekek úgy tűnnek, mintha simulnának az útra, a jobboldalon meg mintha bele akarnának harapni.

És akkor nem tartogatom a végére, hanem ellövöm itt a poént. Amikor először kiszálltam az autóból feltűnt, hogy mekkora szerencsém van, hogy éppen úgy sikerült megállnom, hogy mindkét kerék középső emblémája éppen vízszintesen van, fotózáshoz ideális. Aztán a második megállásnál ugyanezt tapasztaltam és akkor már gyanakodtam, ez nem lehet véletlen. És nem is az. A Ventura felnik kupakjai csapággyal és egy kis súllyal vannak ellátva. Menet közben is mozdulatlan így az embléma, fotózáskor pedig (nézzék csak meg bármelyik képet) mindig úgy áll, ahogyan annak kell.

A csomagtérajtó, így a kocsi hátulnézete gyakorlatilag megegyezik a ferdehátú kivitellel, látványra legalább is mindenképpen.

Kötelezően ajánlott ergoComfort ülés

Beszállva természetesen kellemes tapintású anyagok fogadnak. A mikroszálas üléshuzat prémium érzetű, az ajtók burkolata egész jól eltalált kompromisszum. A váltókar a Golf 8-ban már a múlté, helyette az ötcentis kis bizgentyű van, amiről csak elsőre hiszi az ember, hogy nehéz lesz megszokni.

Fizikai gombból már nagyon kevés van. Ezek listája: indítógomb, parkolóállás gomb, AutoHold gomb, vészvillogó gomb, és a kormány gombjai. Na, jó, az ergoActive ülés memória- és masszázs gombjai is nyomkodhatók. Minden mást az érintőképernyőn, vagy érintésérzékeny gombokkal tudunk kezelni.

És ez is csak a bigott sofőröknek probléma, mert jó kialakítású a középső képernyő, kezelhető a menü, és segítségül a legfőbb funkciók a monitor alatt is előhívhatók a hosszas menüben való barangolás helyett.

Amiről hosszabban kell szólni az a Style felszereltség részét képező ergoActive ülés. Tényleg minden is állítható rajta és az egészet megkoronázza a combtámasz hosszabbítás. Ez az ülés kétregiszteres memóriával van ellátva és gombnyomásra az elektromos deréktámasz segítségével még némi masszírozásra is képes. Azt hiszem, hogy annak, aki egy kicsit is kényes az üléspozícióra, hátfájós, vagy éppen zsibbadós lábú, annak elengedhetetlen ez az ülés.

Amúgy meg annyira cuki

A kulcsnélküli extra megvásárlásával az autóhoz közelítve előbb a helyzetjelző lámpák kapcsolnak be a fényhíddal, kicsit közelebb lépve pedig (ha sötét van) bekapcsolódnak a fényszórók is. Olyan, mint egy kutyus, amelyik csóválja a farkát, ha meglátja a gazdit, aztán rád ugrál, összenyalogat, megmancsol.

A Golf, Golf marad

Amikor egy gyártó 48 éve tart a piacon egy típust, amikor az átlépi a 30 milliós darabszámot, amikor arról járműkategóriát tartanak számot, akkor egyszerűen nem teheti meg, hogy ne legyen minden példánya példás minőségű és irigylésre méltó.

Egy Golffal nem kell szégyenkeznünk akkor sem, ha a haverok nagyobb, drágább kocsival járnak. Egy Golf tulajdonosáról mindenki tudja, hogy szereti a minőséget és ad magára, ha autóról van szó.

Éppen ezért én is bármikor tudnék Golf-ra váltani, főleg, ha az ilyen jellemzőket mutat, mint a Variant 1.5 eTSi Style.

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....