Lamborghini

A Revuelto 2023-as debütálása óta a Lamborghini azt ígéri a vásárlóinak, hogy a V12-es motorját 2030-ig biztosan meg fogja tartani. A cég nem kívánt nyilatkozni, hogy mi történhet majd ezután, ami arra utalhat, hogy még nem tudják pontosan hogyan változnak majd a környezetvédelmi szabályozások. Most azonban a Lamborghini már ragaszkodna a 12 henger megtartásához 2030-at követően is.
"A horizont számunkra már 2030-nál is messzebb van" - mondta Matteo Ortenzi, a gyártási folyamatok igazgatója. "Ez része a [Revuelto] karakterének, szeretjük a motor reagálóképességét, ami a védjegyünk, így nem akarjuk, hogy ez megváltozzon."
A Fenomeno bemutatóján a The Quail-ben Ortenzi a Motor1-nek adott interjújában a Revuelto hibrid rendszerét nevezte meg a 12 hengeres koncepció megőrzésének kulcsaként.

"Ez lehetővé tenné számunkra, hogy megfeleljünk a jogszabályoknak, különösen a szén-dioxid kibocsátás tekintetében, amelyeket nehéz lenne betartani, ha nem rendelkeznénk ilyen technológiával" - mondta.
Annak ellenére, hogy a Lamborghini hatalmas eladási számokat produkált az Egyesült Államokban, a V12-es motor megtartásának döntésére nem volt hatással Trump azon döntése, amely eltörli az összes károsanyag-kibocsátási büntetést.

"Természetesen minden jogszabálynak meg akarunk felelni, és nem csak az amerikaiaknak" - mondta Ortenzi. "Tehát az biztos, hogy különféle jogszabályoknak kell megfelelnünk világszerte, így egy olyan dolgot kell alkotnunk, ami az egész világon működőképes. Realistának kell maradnunk."
A Lamborghini V12-es motorra való újbóli átállásának híre pedig azt is jelenti, hogy a cég visszafogja az ambíciózus elektromos autókra vonatkozó terveit. Az olasz autógyártó korábban már lefektette az alapokat az első tisztán elektromos autójának 2028-as bemutatásához, majd 2029-ben elektromosítani szerették volna az Urust. Az idei év elején Stephan Winkelmann vezérigazgató visszavonta ezeket a terveket, azt nyilatkozva, hogy a két autó plug-in hibriddé fog válni.
A Lamborghini jövője tehát világosnak tűnik: mindenhol elektromos rásegítés, de emellett a tiszta, nagy fordulatszámú belső égésű motorok is megmaradnak.
Képek forrása: Motor 1

