Lamborghini

A Lamborghini V12-ese nem megy sehova: "A védjegyünk ez a motor"

2025.09.02.

Éveken át tartó mérlegelés után úgy döntött a cég, hogy a belátható jövőben is megtartja a 12 hengert. 

A Revuelto 2023-as debütálása óta a Lamborghini azt ígéri a vásárlóinak, hogy a V12-es motorját 2030-ig biztosan meg fogja tartani. A cég nem kívánt nyilatkozni, hogy mi történhet majd ezután, ami arra utalhat, hogy még nem tudják pontosan hogyan változnak majd a környezetvédelmi szabályozások. Most azonban a Lamborghini már ragaszkodna a 12 henger megtartásához 2030-at követően is. 

"A horizont számunkra már 2030-nál is messzebb van" - mondta Matteo Ortenzi, a gyártási folyamatok igazgatója. "Ez része a [Revuelto] karakterének, szeretjük a motor reagálóképességét, ami a védjegyünk, így nem akarjuk, hogy ez megváltozzon."

A Fenomeno bemutatóján a The Quail-ben Ortenzi a Motor1-nek adott interjújában a Revuelto hibrid rendszerét nevezte meg a 12 hengeres koncepció megőrzésének kulcsaként. 

"Ez lehetővé tenné számunkra, hogy megfeleljünk a jogszabályoknak, különösen a szén-dioxid kibocsátás tekintetében, amelyeket nehéz lenne betartani, ha nem rendelkeznénk ilyen technológiával" - mondta. 

Annak ellenére, hogy a Lamborghini hatalmas eladási számokat produkált az Egyesült Államokban, a V12-es motor megtartásának döntésére nem volt hatással Trump azon döntése, amely eltörli az összes károsanyag-kibocsátási büntetést. 

"Természetesen minden jogszabálynak meg akarunk felelni, és nem csak az amerikaiaknak" - mondta Ortenzi. "Tehát az biztos, hogy különféle jogszabályoknak kell megfelelnünk világszerte, így egy olyan dolgot kell alkotnunk, ami az egész világon működőképes. Realistának kell maradnunk."

A Lamborghini V12-es motorra való újbóli átállásának híre pedig azt is jelenti, hogy a cég visszafogja az ambíciózus elektromos autókra vonatkozó terveit. Az olasz autógyártó korábban már lefektette az alapokat az első tisztán elektromos autójának 2028-as bemutatásához, majd 2029-ben elektromosítani szerették volna az Urust. Az idei év elején Stephan Winkelmann vezérigazgató visszavonta ezeket a terveket, azt nyilatkozva, hogy a két autó plug-in hibriddé fog válni. 

A Lamborghini jövője tehát világosnak tűnik: mindenhol elektromos rásegítés, de emellett a tiszta, nagy fordulatszámú belső égésű motorok is megmaradnak. 

Képek forrása: Motor 1

Forrás: 
Motor 1
RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....