Lamborghini

Lamborghinivel mentenek életet a csendőrök

2025.08.21.

Több mint húsz éve használ különböző Lamborghini modelleket az olasz rendőrség. Az együttműködés az autógyártó és a hatóság között 2004-ben, egy Lamborghini Gallardo átadásával kezdődött. A legújabb járművük egy Urus Performante.

A partnerség lehetővé tette az olasz rendőrök számára, hogy nagy teljesítményű járműveket használhassanak speciális járőrözési és sürgősségi orvosi segítségnyújtáshoz. A bikás modellek amellett, hogy az autópályákon felügyelik a rendet, eddig már több mint 200 szervszállítási feladatot is teljesítettek Olaszországban, és számos esetben hozzájárultak életek megmentéséhez. Ezen kívül több mint 1500 rendezvényen vettek részt, hogy a biztonságos vezetést népszerűsítsék.

Összesen hat jármű csatlakozott az olasz rendőrségi flottájához az elmúlt 20 évben. Ezek mindegyike különleges tulajdonságokkal és olyan fejlett műszaki megoldásokkal rendelkezett, amelyeket a biztonsági és vészhelyzeti műveletek támogatására terveztek. Nézzük, milyen járműveket kaptak eddig az olasz csendőrök a Lamborghinitől!

2004-ben az Automobili Lamborghini leszállította az első Gallardo 510-4-et az olasz állami rendőrségnek. Ez az autó volt az első sorozatgyártású Lamborghini, amelyet V10-es motorral szereltek. Száraz karteres kenési rendszerrel, hengerenként két felső vezérműtengellyel, változó szelepvezérléssel és láncos motorvezérléssel rendelkezett.

A Gallardo a római Stradale rendőrségi egységhez került, és négy évig teljesített szolgálatot. Ez idő alatt mintegy 140 000 kilométert tett meg a központi és déli régiókban végzett járőrözések és sürgős orvosi beavatkozások során. A forgalomfigyelő eszközökkel felszerelt Gallardo képes volt felismerni a veszélyes vezetési magatartást, azonosítani a rendszámtáblákat, és valós idejű képeket továbbítani a központoknak.

2005-ben egy második Lamborghini, szintén egy 510-4-es érkezett Bologna térségébe. Ez is elődjéhez hasonló berendezésekkel rendelkezett. Különlegessége abban rejlett, hogy a csomagtartóban eleve egy sürgős szervszállításhoz szükséges hűtőrekeszt hordott.

2008-ban az első Gallardókat felváltotta a Gallardo LP 560-4, egy továbbfejlesztett változat, 5,2 literes V10-es motorral, 560 lóerő teljesítménnyel. Mivel 3,7 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órára, és 325 km/óra végsebességre volt képes, jól szolgálta az olasz állami rendőrséget az autópályákon. A középső és déli régiókban, elsősorban a Salerno-Reggio Calabria autópálya mentén állomásozott. A középmotoros autó csomagtartójába a gyors szervszállításhoz hűtőrekeszt, az életmentéshez pedig defibrillátort is beépítettek.

A mindennapi szolgálatok mellett ez a Gallardo számos reprezentatív eseményen is részt vett, például a hagyományos római rendőrségi felvonuláson, és kísérőjárműként szolgált olyan veterán versenyeken, mint a Targa Florio és a Milano-San Remo Rally.

Ezt követően, 2014-ben az Automobili Lamborghini átadott egy Huracán LP 610-4-et az olasz rendőrségnek, amelyet 2017-ben egy második modell is követett. A járműveket egy még tovább fejlesztett, 449 kW (610 lóerő) teljesítményű 5,2 literes V10-es erőforrással szerelték fel. Mindössze 3,2 másodperc alatt képesek voltak álló helyzetből elérni a 100 km/h sebességet, és akár 325 km/órával is haladhattak.

Minden részletét a maximális teljesítmény érdekében terveztek, beleértve az aerodinamikailag optimalizált, tetőre szerelt megkülönböztető jelzését is. Az ultralapos lámpák alján kék LED-ek találhatóak, míg az alumínium burkolaton elöl, hátul és oldalt fehér diódák világítanak.

2023 februárjában egy nemzeti átfogó program részeként az Emilia-Romagna-i rendőrséghez rendelt Lamborghini Huracánt egy életmentő akció keretében is bevetettek. Egy életveszélyes állapotban lévő, szervátültetése váró 57 éves nő számára kellett nagyon rövid idő alatt egy vesét a l’Aquila-i San Salvatore kórházból a torinói Le Molinette kórházba szállítani. A létfontosságú szervet sikerült időben eljuttatni és ezzel a rend őrei megmentették a beteg életét.

A rendőrségi flotta legújabb járműve az Urus Performante. Ezt az autót egy ikerturbós V8-as motorral szerelték, amely 666 lóerő maximális teljesítményt és 850 Nm nyomatékot produkál 2300 és 4500 fordulat/perc között. Ennek köszönhetően képes 0-ról 100 km/órára gyorsulni mindössze 3,3 másodperc alatt, a végsebessége pedig 306 km/óra. Ezt a modellt Sant’Agata Bolognese régióban a Lamborghini Centro Stile által tervezett fényezéssel látták el, amely a klasszikus „Polizia di Stato Blue” (rendőrkék) színt fehér és trikolor csíkokkal kombinálja a küszöbök, valamint az övvonal mentén.

Az Urus alapvető közbiztonsági felszereléseket kapott, többek között egy biztonságos fegyvertartó fiókot, egy összecsukható üzenőpanelt, egy szerszámok számára kialakított rekeszt a csomagtartóban és egy defibrillátort. Mint minden járművet, ezt is felszerelték a szervszállításhoz hűtött rekesszel, amely kijelzővel és adatgyűjtővel is rendelkezik a hőmérséklet folyamatos ellenőrzéséhez.

A legendás Countach amerikai változatában használt a Lamborghini először Bosch K-Jetronic üzemanyagbefecskendező-rendszert. Az olasz sportkocsi ugyanis nem tudta teljesíteni karburátoros motorjával az Egyesült Államok és főleg Kalifornia állam szigorú környezetvédelmi előírásait. A K-Jetronic bevezetését követően indulhatott meg az amerikai export, ami az 1980-as évek második felében a túlélést jelentette a legendás olasz cégnek.

A Bosch versenyautókhoz fejlesztett hibrid rendszere rugalmasan használható és különféle jármű- és motorkoncepciókkal kombinálható, ráadásul kiemelkedő teljesítményt kínál. A hajtásba bekapcsolódva 50 kW, rekuperációs üzemmódban pedig 200 kW teljesítményt produkál a villanymotor.

Az első Lamborghini versenyautó, amelybe az LMDh hajtásláncot szerelték, az SC63, ami egyben a legfejlettebb versenyautó, amelyet a Lamborghini valaha épített. A prototípus egy vadonatúj 3,8 literes duplaturbós V8-as motorral rendelkezik, ehhez kapcsolódik a Bosch más gyártóknál is bizonyító rendszere.

Persze nemcsak ez, hanem az utcai bikás modellek is sok Bosch alkatrészt tartalmaznak és tartalmaztak az 1980-as évektől. És talán azzal sem árulunk el nagy titkot, hogy az olasz rendőrség járműveinek V10-es erőforrásait Magyarországon, az Audi motorszerelő üzemében készítették.

Forrás: boschblog.hu

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....