Niki Lauda

Lauda aggódik az Forma-1 jövőjéért

2017.11.14.

A Mercedes tanácsadója, Niki Lauda aggódik a Liberty Media tervei és jövőképe miatt, valamint megkérdőjelezi a Forma–1 többségi tulajdonosának azon törekvéseit, melyek a sportág izgalmasabbá tételével kapcsolatosak.

Az amerikai cég januárban „vette át a hatalmat” a királykategóriában, ahol az első hónapokban csupán apró újításokat vezetett be (ezek elsősorban a közösségi média használatával és a közönség jobb kiszolgálásával voltak kapcsolatosak), melyeket minden résztvevő pozitívan értékelt. A mézeshetek azonban hamar véget értek, amikor néhány komolyabb elképzelést is vázoltak.



A 2021-es motorterveket például a Mercedes, a Renault és a Ferrari is komoly kritikával illette (a vörösök azt is elhintették, ha nem lesznek elégedettek a jövőképpel, elhagyják az F1-et), de a költségcsökkentő intézkedések sem nyerték el mindenki tetszését. Eközben vannak, akik attól tartanak, a Liberty túlságosan „amerikaiassá” teszi a Forma–1-et. Legutóbb a Mercedes tanácsadója, Niki Lauda jelentette ki, a terveket látva, aggódik a sportág jövője miatt.

- Rendben van, hogy időre volt szükségük az F1 megértéséhez, de ez az idő hamarosan lejár. És amit a jövőről gondolnak, az aggodalommal tölt el – nyilatkozta az osztrák a Gazzetta dello Sportnak. „Az FIA, Chase Carey és Ross Brawn folyamatosan azt ismételgeti, ki kell egyenlíteni az erőviszonyokat. A Forma–1 öröksége azonban pont ennek az ellenkezője – hangsúlyozta.



- Ostoba vagy, ha azt gondolod, hogy a versenyek akkor lesznek vonzóbbak, ha mindig más nyer. A Forma–1 a versengésről szól. Az autók fejlesztése az egyik legfontosabb alappillér, akárcsak a versenyzők bátorsága. Ehelyett ők most meg akarják büntetni a legjobb csapatokat és úgy akarják óvni a pilótákat, mint a csecsemőket. Például a glória bevezetésével” – utalt a jövőre érkező fejvédő eszközre, ami továbbra is megosztja a Forma–1-es közösséget.

A csapatok számára az is aggasztó jel, hogy idén 13 százalékkal csökken az az összeg, amit a kereskedelmi bevételekből szétosztanak közöttük, és ez részben a Liberty által bevezetett újítások extra költségei miatt van. Lauda szerint ebből még gond lehet, az olcsóbb motorok tervét viszont ő sem tartja problémásnak.



- Biztosra veszem, hogy lesz valamilyen kompromisszum. Nem ez a probléma gyökere. A költségek egyik évről a másikra nőttek 70 millióval, a bevételek viszont csökkentek. Hogyan tovább? Kellenének ötletek arra, hogyan generáljunk több pénzt, de nem látom őket – panaszkodott a korábbi világbajnok, aki úgy érzi, komoly, átfogó ötletekre van szükség a sportág jobbá tételéhez. „Nyitottabb projekt kell. Itt van például a költségek maximalizálása. Ez logikus és helyes is, de a megvalósításhoz szükségünk van egy hároméves tervre. Vannak alkalmazottaink, mit tegyünk velük? Csak dobjuk ki őket az utcára? A Liberty jelezte, be akarja vezetni. De azt nem, hogyan” – mondta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....