Toyota GR Yaris
Újabb forradalom van kialakulóban az autóelőfizetések terén: a Toyota és a Kinto legújabb javaslata szerint a közeljövőben egyéni igények szerint összeállított szoftverfrissítésekkel tennék vonzóbbá és személyesebbé a járműhasználatot az ügyfelek számára.
A Toyota Motor Corporation annak idején az elsők között ismerte fel, hogy rövid időn belül radikális átalakulásra lesz szükség az autóiparban, az autóforgalmazásban.
A világ annak idején szkeptikusan fogadta az „autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá válás” ötletét, mára azonban többségükben ráléptek arra az útra, amelyet többek között a Toyota segített kijelölni. A társadalmi fejlődés a fogyasztói elvárások átrendeződése miatt a hagyományos értékesítési formák hangsúlyukat vesztik, és nem lesznek képesek sem az igényeket kielégíteni, sem az autóipar termelését felvenni.
A Toyota által kezdeményezett, számtalan alternatíva egyike a Kinto. A 2019. elején Japánban, kísérleti jelleggel útjára indított, ám mostanra világszerte, így Európában is megjelent szolgáltatás előfizetéses rendszerben biztosítja az állandó autóhasználat élményét. A fix havi díj a jármű fenntartásának minden költségét tartalmazza, az adóktól a biztosításon át a karbantartásig; az ügyfélnek ezen felül csupán az üzemanyagot kell megvennie, és semmi további, kiszámíthatatlan kiadás nem árnyékolja be a közlekedést.
A Toyota és a Kinto most új szintre kívánják emelni ezt a népszerű szolgáltatást, és ehhez – mint az autóiparban már oly sokszor ¬– a motorsportból, azon belül is a Toyota Rookie Racing tapasztalataiból merítenek ihletet. A Rookie Racing hivatalos gyári versenycsapat – hivatalos, de nem átlagos. Pilótáik a legváltozatosabb háttérrel érkeznek: profi és amatőr versenyzők, teszpilóták és fejlesztő mérnökök alkotják a csapatot, legfőbb céljuk nem a győzelem, hanem az autók, valamint saját maguk fejlesztése. Az ötlet szellemiségére mi sem jellemzőbb, mint hogy időről időre maga Morizo, azaz Toyoda Akio cégelnök is versenyoverallt ölt, és részt vesz a tanulási folyamatban.
A Toyota Rookie Racing most a Kintón keresztül igyekszik átadni sorozatgyártásba a modern autóversenyzés egyik legfontosabb vívmányát: a járműtechnika személyre szabott szoftverekkel történő, folyamatos fejlesztését. Az első olyan típus, amelyet a folyamatos motorsport-fejlesztéseken alapuló, rendszeres szoftverfrissítésekre felkészítve hoznak forgalomba, és amelynél, ennek köszönhetően, a jövőben (várhatóan 2022 tavaszától) elsőként valósulhat meg a személyre szabott tökéletesítés elve, a Toyota GR Yaris egy különleges kivitele: a „Morizo Selection”.
Az Akio Toyoda versenyzői álnevével fémjelzett különkiadás így a globális autóiparban is mérföldkőnek bizonyulhat, ám az ügyfeleknek nem kell beérniük a jövőbeli fejlesztés ígéretével: a Toyota GR Yaris Morizo Selection már most is különleges élményt kínál.
Az alapját adó RZ High Performance kivitel eredendően sportos hangvételét egy sor speciális elemmel fokozza. A Rookie Racing színvilága köszön vissza például az ülések öltésein, valamint a futóműelemeken (rugókon és lengéscsillapítókon), ezen kívül a versenyistálló logója díszíti a keréktárcsákat és az ablakemelő kapcsolók paneljét. A Toyota Gazoo Racing színeihez igazodva fehér, piros és fekete fényezéssel elérhető modell szélvédőjét pedig Akio Toyoda, pontosabban Morizo aláírása díszíti.
A Toyota GR Yaris Morizo Selection Japánban bruttó 54 340 jen (azaz nagyságrendileg 140 ezer forint) havidíjtól vehető igénybe.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!