ikarus
A Malév Air Tours felújított Ikarus 280, "faros" 55 és 250 típusú (balról-jobbra) autóbuszait fényképezik érdeklődők
Az egész napos rendezvényen a felújított történelmi autóbuszok bejárták Budapest nevezetességeit, ahol a szervezők várták a rajongókat, valamint a hobbi- és profi fotósokat egyaránt. Az esemény főszereplője három tökéletesen korhű Ikarus autóbusz volt, amelyek évtizedekig meghatározták a repülőtér, illetve az egykori légitársaság, a MALÉV és a repülőtér képét.
Ikarus 55: az eredeti Malév faros autóbuszokat 1960-ban gyártották, egyetlen egy példány sem maradt belőlük. Az eseményen látható járművet 1969-ben gyártották az NDK számára, a BKV Zrt nem régiben a Krím-félszigetről mentette vissza. A Faros 55-ös az idei évben már többször bemutatkozott az LKK rendezvényein, többek között a legendás Li-2 repülőgép repüléseihez kapcsolódva.
A Malév Air Tours felújított "faros" Ikarus 55 típusú autóbusza
Malév Air Tours Ikarus 250: ez a luxus autóbusz a 80-as években is egyedülálló, nyugati színvonalat képviselt a budapesti utcákon. A repülőtéren nap mint nap látható járművet Polgáron restaurálták néhány évvel ezelőtt. Az LKK 250-ese Brandenburgban, a IV. Nemzetközi Ikarus Találkozó I. díját kapta meg.
Ikarus 280: a világ egyik legnépszerűbb autóbusztípusa, több mint 60 ezer darabot gyártottak belőle. A típus számos példánya szintén a ferihegyi repülőtéren teljesített szolgálatot évtizedeken át, a terminál és a repülőgépek között szállították az utasokat. Mivel az utolsó eredeti járművet nem sikerült megmenteni, ez a példány replikaként készült el. A ráncajtós, rendkívül jó fordulóképességgel rendelkező csuklós piros-narancs Malév-festést kapott.
MTI Fotó: Balogh Zoltán