cégtörténet

Legördült a gyártósorról a tízmilliomodik BYD

2024.11.28.

Rövid és szédületes történetének mérföldkövéhez érkezett a BYD: legördült a kínai vállalat gyártósoráról a tízmilliomodik újenergiás (NEV) jármű.

A tízmilliomodik jubileumi példány egy Z9-es szedán, amelyet a BYD almárkája, a Denza gyártott, és amelyet a minap mutattak be a kantoni (Guangzhou) autókiállításon. A jubileumi modellt Feng Csinek, a Game of Science vállalat alapítójának és vezérigazgatójának adta át Vang Csuan-fu, a BYD alapítója és elnöke. A Game of Science vállalat a Black Myth: Wukong videójáték gyártója, és nemrégiben lépett stratégiai partnerségre a BYD-val.

A Denza Z9 konnektorról tölthető hibrid (PHEV) és tisztán elektromos jármű (BEV) kivitelben készül, és december elején dobják piacra. Alapfelszereltséggel átszámítva közel 16 millió forintért vásárolható meg.

A BYD valóban szédületes pályát futott be. Alig 29 éve, 1995-ben alapították, kezdetekben csak húsz alkalmazottja volt, és mára globális eladásokban Kína legnagyobb autógyártójává, a világ legnagyobb, tisztán elektromos autókat gyártó vállalatává nőtte ki magát, és több mint 900 ezer embert foglalkoztat.

A BYD első autója, a 316-os 1995-ben készült el, de gyorsan levették a gyártásról, mert a kereskedők kevés fantáziát láttak bennne. Az első sorozatgyártású autójából, a 2005-ben piacra dobott F3-ból 14 hónap leforgása alatt már százezret adtak el, és ez nagyot lendített a vállalat önbizalmán. Akkoriban kezdte el a plug-in technológia fejlesztését, és 2008-ban el is készült az autó DM hibrid platformon, amely a világ első sorozatgyártású PHEV járműve volt.

A vállalat négy éve kevesebb mint harmincezer autót adott el havonta, ma pedig több mint félmilliót.  A BYD dinamikája, termelési „gyorsulása” hajmeresztőnek mondható, ha figyelembe vesszük, hogy a vállalat 2008-ban gyártotta le az első villamosított autóját, és tizenhárom év kellett ahhoz, hogy elkészüljön az egymilliomodik. Azóta viszont – három év leforgása alatt – kilencmillió autó gördült le a BYD gyártósorairól.

A NEV-eladások gyors növekedésével a BYD 2022 márciusában beszüntette a tisztán belsőégésű motorral hajtott járművek gyártását és értékesítését, a PHEV-ek és BEV-ek gyártására helyezte a hangsúlyt. Az idei év január-októberi időszakban a BYD NEV értékesítése 3,25 millió darabot tett ki, ami 36,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A JP Morgan elemzése szerint a BYD globális eladásai 2026-ra elérik az évi hatmillió darabot, s ebből körülbelül 1,5 millió külföldön, a többit pedig Kínában fogják eladni.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....