Hyundai

Lentről lehet magasra jutni: így fejlődött a Hyundai

2022.07.06.

A Hyundai története 1947-ben kezdődött, amikor Chung JuYung megalapította a Hyundai Engineering and Construction Company-t. A Hyundai Motor Company-t később, 1967-ben alapították, és a cég első modelljét, a Cortinát a Forddal együttműködve adták ki 1968-ban.

Az első önállóan fejlesztett modellhez brit mérnököket alkalmaztak, így született meg 1975-ben a Hyundai Pony. ’76-ban már többek között Chile, Argentína, Kolumbia  és más országok mellett Európába is megérkezett a Pony. A leglátványosabb sikert talán Kanadában aratta a modell, egy időben konkrétan vezette a személygépkocsi-eladásokat.

Lenézett márka

A sikerek ellenére a márka arról volt ismert, hogy egyszerű, unalmas, de legalább olcsó autókat árul. A 2000-es években kezdődött meg az arculatváltás, egyre többet költöttek az autók fejlesztésére, európai formatervezési és műszaki központ is nyílt, így egyre jobb autókat kezdtek forgalmazni. Jött a Santa Fe, a Tucson, majd az i30, olyan modellek, amiknek újabb verzióit a mai napig forgalmazzák.

Az autók már jók voltak, csak az emberek nem tudtak róla

A Hyundai az utóbbi 15 évben vált igazán elismert márkává Európában, ez pedig nem megy anélkül, hogy az emberek ne ismerjék a modelljeiket. A Hyundai a mai napig kiemelkedik itthon, ami a kínált garanciát illeti: 5 év kilométre korlátozás nélküli garancia jár minden modellre. Önmagában az 5 év nem olyan óriási szám, a kilométer korlátozás hiánya annál nagyobb. Számos márka ajánl például 4 éves garanciát, de ott jellemzően 150.000 kilométer a korlát. Ez világszerte jellemző stratégia volt a Hyundaitól, az Egyesült Államokban például a „10-10” ajánlat hozott nekik számos vásárlót: 10 év, vagy 100.000 mérföld volt a garancia.

Az „N” modellek

Mi is többször teszteltük a Hyundai különböző modelljeinek N verzióit és nem igazán tudtunk rosszat mondani róluk.

Feltűnő külső, versenytársakat megszégyenítő hang a kipufogóból és gyakorlatilag hibátlan belső, különösen ami az N modellek kormányát illeti.

Ráadásul mára Nyugat-Európában, például az Egyesült Királyságban is igen népszerűek mára ezek a modellek, az Autoexpress például az i20N-t választotta a tavalyi év legjobb hot hatch modelljének – nehéz nem egyet érteni.

Újfajta hajtásláncok

A dél-koreaiak hamar az alternatív hajtásláncok éllovasaivá váltak. Manapság egyre többet olvasni üzemanyagcellás autókról, de a mai napig nagyon kevés gyártó kínál ilyet. A Hyundai közel 10 éve, 2013-ban mutatta be az első ilyen modelljét, az ix35 Fuel Cellt.

2016-ban pedig, amikor még egyáltalán nem volt ilyen egyértelmű, hogy az akkumulátoros autóké a jövő, bemutatták a IONIQ-ot, volt, amelyet háromféle részben vagy teljesen elektromos - hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos - hajtáslánccal forgalmaztak.

2021-re a Hyundai Európa egyik meghatározó márkája lett, pedig ezen a kontinensen a legnehezebb befutni. Sokan megpróbáltak, sokan elbuktak. Az Egyesült Királyságban például a Tucson a top 10 legnépszerűbb autó között van, de Németországban is eladtak közel 30.000 darab Kona-t. Utóbbi azért is igazán nagy dolog, mert ezel a Hyundai az egyetlen ázsiai márka, ami befért a top 20-ba Európa legnagyobb piacán.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....