Aston Martin Vantage S

Amikor az új vezérigazgató, Adrian Hallmark csatlakozott az Aston Martinhoz, azt nyilatkozta, hogy arra fogja ösztönözni a márkát, hogy több modellváltozattal rukkoljanak elő. Ez a vállalás vezetett a DBX S-hez és most a Vantage S-hez is, amely az Aston belépő szintű sportautójának egy ütősebb változata, amely körülbelül 18 hónappal a standard változat után érkezik. A 4 literes, dupla turbós V8-as motor, amely 671 lóerős és 590 Nm nyomatékkal rendelkezik, számos változtatáson esett át.
Az Aston Martin szerint a Vantage S jelentős kalibrációs munkálatokon esett át. Számos futómű-módosítás történt, mind a lengéscsillapítók hardverén, mind a szoftverén, hogy elöl valamivel jobb tapadást kapjunk. A hátsó segédkeretet most mereven rögzítették a karosszériához, de a hátsó váltótengely rögzítési pontjai 10 százalékkal lágyabbak lettek. Az Aston a dőlésszöget, a csapágyazást és a kerékösszetartást is módosította a kompenzáció érdekében. A brit gyártó szerint ez az összesítés egy olyan autót eredményez, amely fürgébb kormányérzetet és jobb rugózást, valamint nagyobb egyenes vonalú stabilitást kínál alacsonyabb sebesség mellett.

Alapvetően véve a Vantage egy hihetetlenül gyors autó. Az Aston természetesen megnövelte az AMG-be épített V8-as motorja teljesítményét, és 0,1 másodperces javulást ért el a 0-ról 100 km/órára való gyorsulásban - így 3,3 másodperc alatt képes már elérni ezt a sebességet. A britek pedig még a gázpedál-programozást is módosították, a jobb érzet és nagyobb pontosság elérése érdekében.
Számos aerodinamikai módosítás is történt, amelyek közül a legkiemelkedőbb a csomagtartó fedelén lévő nagyobb spoiler. A gyártó szerint a Vantage S 245 fontnyi leszorítóerőt fejt ki a 325 km/órás végsebességénél.
A spoilert leszámítva nincs túl sok külső változtatás a Vantage S-en. Az egyetlen számottevő nyom a sárvédőkön található piros "S" embléma és a motorháztető szellőzőnyílásaiban található pengéknél lelhető fel. A 21 colos kovácsolt felnik pedig egyedi, piros díszétéssel lettek ellátva.

Mivel ez egy Aston Martin, így a belső tér teljesen testreszabható, megadva a lehetőséget számunkra, hogy tudassuk az utasainkkal, mennyire különleges verzióban foglalnak helyet.
A brit cég még nem jelentette be hivatalosan az autó árát, de szinte biztosra vehető, hogy többe kerül majd, mint a Vantage kupé - amely kb. 200 ezer dollárba, átszámítva 68 millió forintba kerül. Elsőként a kupé kerül majd bemutatásra a Vantage S-ből, de a Vantage S roadster változatban is elérhető lesz. Ha valaki már most biztos abban, hogy szeretne egyet magának a garázsába, akkor a lehetőség már megvan az előrendelésre, az első kiszállításokat pedig 2025 utolsó negyedévében tervezi az Aston Martin.
Képek forrása: Aston Martin