WRC

Loeb visszatért, és vezet az Akropolisz-ralin

2022.09.10.

A 48 éves francia pilóta idei negyedik futamán is az élen harcol, a második helyezett viszont nagy meglepetésre egy fiatal honfitársa.

Malcom Wilson, az M Sport tulajdonosa elégedetten csettinthetett a péntek esti eredményeket látva, ugyanis csapata, amely az előző versenyen pontot sem szerzett, ezúttal az első két helyet birtokolja a Ford Pumákkal a murvás görög versenyen. Az első helyen Sébastien Loeb áll, megelőzve Pierre-Louis Loubet-t, aki élete első gyorsasági szakaszgyőzelmét is megszerezte pénteken.

A verseny csütörtök este egy szuperspeciállal kezdődött, amelyet az athéni olimpiai stadionban tartottak meg 62 ezer néző előtt. Az aszfaltos bemelegítőt Thierry Neuville nyerte meg, Andreas Mikkelsen viszont összetörte a Skodáját (nagyon), Esapekkal Lappi pedig a Toyotáját (kicsit).

 

Pénteken, már az éles murvás versenyen ismét kiderült, hogy nagyon nagy hátrány az elsők között rajtolni, mert akkor takarítani kell a csúszós, poros réteget a felületről. Ezért nem tudott labdába rúgni Kalle Rovanperä és Ott Tänak sem, viszont az utolsók között rajtoló Loebnek jól jött a „segítség”, és élt is vele: rögtön az élre állt.

A kilencszeres világbajnok csak egy apró hibát követett el pénteken (alulkormányzottá vált az autója egy balos hajtűkanyarban), de ez már elég volt csapattársának, Loubet-nek, hogy átvegye tőle a vezetést az összetettben délután. A fiatal francia a következő szakaszt, Livadiát is megnyerte, de mégsem tudott az összetett élén maradni a nap végén, mert Loeb az utolsó szakaszon (Bauxites) visszavágott, és 10 másodpercet adott neki. A 48 éves francia utoljára 2012-ben versenyezett ezen a szakaszon, de az emlékek segítették abban, hogy gyors legyen.

„Megpróbáltam nagyon keményen nyomni a gázt az utolsó szakaszon, mert az előzőn túl sok időt vesztettem, és nem éreztem magabiztosnak magam. Azt mondtam magamnak: jó ritmusban kéne lezárni a napot. A végén volt egy kő, amely a balkanyarban megdobott és két kerékre állította az autót egy pillanatra, de ezt leszámítva minden rendben volt” – nyilatkozta Loeb a nap végén.

Mindössze 1,7 másodperc választotta el a két franciát egymástól, Loubet talán meg tudta volna tartani a vezetést, ha az utolsó szakaszon nem kezd el rendetlenkedni a Ford Pumájában a fék és a szervokormány. A francia így is elégedett volt, azt mondta, hogy számára egy álom, hogy Loebbel küzdhet a vezetésért.

A harmadik helyre egy Toyota, Esapekka Lappi ért be, 8,7 másodperccel hátrébb, a legjobb Hyundai a negyedik helyen álló Thierry Neuville volt 7,3 másodperccel hátrébb. A belga reggel az álló porra, aztán az alulkormányzottságra panaszkodott, de a rajtpozícióját figyelembe véve így is remek eredményt ért el. Csapattársa, Dani Sordo nem bízott a felírt itinerében, ezért 22 másodperccel Neuville mögött végzett, pedig sokkal jobb volt a rajtpozíciója.

Ott Tänakot nem csak az hátráltatta, hogy másodikként kellett rajtolnia, hanem az is, hogy a nap felétől nem működött a hibrid rendszer a Hyundai-ában, így a rendszer nem tudott rásegítést adni, csak ballasztként lassította a versenyautót. Az észt mögött Gus Greensmith és Elfyn Evans állt, a bajnokságot toronymagasan vezető Kalle Rovanperänak elsőként rajtolva, pályákat takarítva meg kellett elégednie a kilencedik hellyel, pedig nem hibázott. Egyre kisebb az esélye, hogy már Görögországban bajnokká avassák, de még sok minden történhet két nap alatt.

Kacuta Takamoto nagyon óvatosan vezetett, és sok időt vesztett, Craig Breen viszont egy nem várt kerékcsere miatt bukott két percet, amitől nagyon ideges volt.

Szombaton a leghosszabb és legnehezebb nagy vár a mezőnyre, 148 km-t kell majd teljesíteni a hőségben, porban, Lamiától nyugatra.

Az állás péntek este:

1 Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (Ford Puma Rally1 HYBRID) 1h12m11.9s

2 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1.7s

3 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +8.7s

4 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +16.0s

5 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +22.2s

6 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +31.1s

7 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1 HYBRID) +33.9s

8 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +34.5s

9 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m07.8s

10 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m38.9s

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....