Lucid
A helyi szaksajtó szerint a Lucid a Nikola egyes létesítményeire és gyártási eszközeire tesz ajánlatot. A megállapodás részeként átveszi a Nikola egykori Coolidge-i gyártóüzemének irányítását, valamint a Phoenix-i üzemét is, amely Nikola főhadiszállásaként és termékfejlesztési központjaként szolgált. Az ügylet nem tartalmazza az üzleti láncolat, az ügyfélbázis vagy a Nikola hidrogénüzemanyag-cellás elektromos teherautóihoz kapcsolódó technológiának a megszerzését. Viszont a Lucid alkalmazásába kerül a Nikola több mint háromszáz alkalmazottja. A Lucid közleménye szerint ezek az ajánlatok különböző műszaki pozíciók betöltőire vonatkoznak, beleértve a mérnöki, szoftveres, összeszerelési, járműtesztelési feladatkörben dolgozókra, mivel a Lucidnak kellenek az elektromos technológiákban nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek.
„Miközben továbbra is felpörgetjük a Lucid Gravity gyártását, és készülünk a jövőbeli középkategóriás járműveink piacra dobására, ezen eszközök megvásárlása lehetőséget kínál arra, hogy stratégiailag bővítsük a gyártási, raktározási, tesztelési és fejlesztési képességeinket, miközben támogatjuk a helyi arizonai közösséget” – mondta Mark Winterhoff, a Lucid ügyvezető vezérigazgatója.
A nagyon ígéretesnek indult startup, a Nikola februárban kérd csődeljerást, miután részvényeinek értéke egy év leforgása alatt 95 százalékot esett. A vállalat bajait azonban nemcsak a gyenge kereslet és a zuhanó részvényárfolyamok okozták, hanem az is, hogy a cég alapítóját, Trevor Miltont négy év börtönbüntetéssel sújtották csalás miatt.
A Nikola ezzel csatlakozott a közelmúltban hasonló sorsra jutott Fiskerhez, Proterre-hez és a Lordstown Motorshoz.
A csődről szóló hírek hihetetlenül hangzottak, tekintettel arra, hogy alig öt éve, amikor tetőfokára hágott az elektromosítási divat – a Nikolát értékesebbnek mondták a százhusz éves múltra visszatekintő Fordnál. A startup piaci kapitalizációja 27 milliárd dollár volt 2020-ban, annak ellenére, hogy akkoriban egyetlen járművet sem adott még el.