Oroszország

Magánszemélynek nem lehet autóbusza

2020.09.26.

Hamarosan törvényt fogadhatnak el, amely megtiltja, hogy magánszemélyek autóbuszt üzemeltessenek – írja a Rosszijszkaja Gazeta internetes kiadásának autós rovata.  

Az orosz törvényjavaslat tételesen úgy szól, hogy magánszemélyek tulajdonában nem lehet olyan autóbusz, amely öt tonnánál nehezebb és több, mint 8 személy szállítására alkalmas.

A jogszabályra az orosz Állami Közlekedésfelügyelet tett javaslatot arra hivatkozva, hogy utasok busszal történő szállítása - különösen a helyközi útvonalakon - továbbra is az egyik legbalesetveszélyesebb közlekedési mód Oroszországban.

A problémát régóta próbálják kezelni, eddig eredménytelenül. A legutóbbi balesetmegelőzési kerekasztalon kiderült, hogy a gond gyökere anyagi természetű. A hagyományos közlekedési társaságoknak még arra sincs pénzük, hogy a buszokkal kapcsolatos jelenlegi biztonsági előírásoknak megfeleljenek. Az újonnan létrejött, modern buszokkal rendelkező vállalatok viszont – ki tudja miért - nem találnak olyan profi sofőröket, akik a felkínált havi 15 ezer rubelért (60 ezer forintért) volán mögé ülnének.  

A biztosítók adatai szerint az áldozatok számát tekintve a buszközlekedés a harmadik legveszélyesebb közlekedési mód Oroszországban. A gyászos lista első helyét a helikopterközlekedés foglalja el, a másodikon pedig a folyami hajózás áll.

Az orosz balesetmegelőzési központ szerint jelenleg a buszok több mint 50 százaléka magánszemélyek tulajdonában van. Az üzemeltetők így kibújhattak a személyszállítás biztonsági követelményeinek teljesítése alól. A közúti közlekedési balesetek több mint 40 százalékát épp a magánbuszok okozzák. A különböző szigorító szabályok nem gyakoroltak különösebb hatást a gyászos statisztikákra.

A közlekedési rendőrség szerint jelenleg 869 ezer regisztrált autóbusz közlekedik Oroszországban. Közülük azonban csak 167 ezren végeznek engedélyezett utasszállítást. Hol vannak a többiek? Ők is szállítanak utasokat, csak feketén. Ezért az Állami Közlekedési Felügyelet radikális lépésre szánta el magát. Törvényjavaslatuk szerint a jövőben magánszemélyek tulajdonában nem lehet olyan autóbusz, amely öt tonnánál nehezebb és több, mint 8 személy szállítására alkalmas. Valószínűtlen ugyanis, hogy akár a legtöbb gyermekkel rendelkező családok is teherautó méretű buszokkal közlekedjenek a mindennapokban.

További probléma a járművezetők alacsony képzettségi szintje. A Közlekedési Minisztérium megpróbálta amatőrökre és profikra osztani a járművezetőket, de ezt meglehetősen furcsán tette. Az „amatőr” buszvezetők számára csökkentette a követelményeket. Persze ennek az lett a következménye, hogy senki sem akart „profi” lenni.

A törvénytervezet ezért azt javasolja, hogy a jövőben egységesítsék a követelményeket. Buszokat csak olyan személy vezethessen, aki elvégezte kötelező továbbképzést. A vezetői engedélyt ötévente szintfelmérő vizsgán lehet majd megújítani.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.26
Megint autók az Aeroparkban: a Zsiguli dombvidéken felépült Volgai Autógyár termékeiből félszáz....
2020.10.26
Lehet valami egyszerre elegáns és vulgáris? Megfér egy testben az arisztokratikus kifinomultság és....
2020.10.26
Alexander Galaganov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.10.26
Az autóbusz töltőberendezés-gyártóknak és -forgalmazóknak hétfőtől megnyílt a lehetőségük arra,....
2020.10.26
A Kecskeméti Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának munkatársai az állampolgárok....
2020.10.26
Bevezető áron használhatják a villanyautósok az E.ON november 24-től fizetőssé váló elektromos....
2020.10.26
1910-1920. A tömeggyártás kezdete, avagy út a luxustól a szükségesig. A nagy sorozatú termelés....
2020.10.26
Baleset miatt több kilométeres torlódás alakult ki az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető....
2020.10.26
A világ vezető környezetbarát prémium autógyártója, az Európában immáron 80%-ban (Nyugat-Európában....
2020.10.26
Magyarország területén a 2020. október 22-én 0 órától 2020. október 25-én 24 óráig a rendőrök 148....