Saját fejlesztésű ratrakokat kezdtek gyártani Oroszországban, hogy véget vessenek az importfüggőségnek.
A statisztikai kimutatásokból arra lehet következtetni, hogy a kínai autóipar alig három év leforgása alatt gyakorlatilag felfalta az orosz autópiacot, teljesen betöltve a nyugati és távol-keleti autómárkák által hagyott űrt.
A kínai prémiumautók látványosan veszítenek értékükből, három év alatt akár hatvan százalékos árrés is keletkezhet, legalábbis az orosz piacon.
Az évszázad lelete: a ritkaságok ritkasága jelent meg egy orosz autós hirdetési portálon a napokban. Egy 2001-es "Lada Tarzan", VAZ-2114 karosszériával, amit a Komi tagköztársaság fővárosában, Sziktivkarban kínálnak eladásra.
Eltűnt egy An-24-es típusú utasszállító repülőgép csütörtökön az oroszországi Amuri területen, fedélzetén 49 ember tartózkodott induláskor, később a kapcsolat megszűnt a légi járművel – jelentette az Interfax hírügynökség az orosz sürgősségi szolgálatokra hivatkozva. Frissítés: utóbb megtalálták...
Vlagyimir Putyin orosz elnök elrendelte, hogy a közúti kamerák szűrjék ki a kötelező járműbiztosítás nélküli autókat is.
Turbulens időket él át az orosz autópiac, amely egykoron az orosz és nyugati autómárkák gyűjtőhelye volt. A rohamléptékű kínai autóinvázió „járulékos kára” az, hogy az állandó névcserék miatt szinte követhetetlenné vált, hogy mely márkanév mit takar.
Februárban mélyrepülésbe kezdett az orosz autópiac, március elején pedig valósággal beszakadt, amit szakértők „várakozó szindrómával” magyaráznak.
Az ipari és kereskedelmi minisztérium azt közölte, hogy a múlt hónapban 77 ezer 300 új személyautót értékesítettek, 25 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
Csaknem a duplájára nőttek a használt kínai autók eladásai Oroszországban.
