Hungaroring
A Ferrari gyár Atelier részlege arról ismert, hogy exkluzív, szemet gyönyörködtető fényezésekkel díszíti a maranellói sportautókat. A műhely legújabb alkotása nosztalgiát szeretne kelteni, különösen az X-generáció tagjai körében: a 296 GTB Assetto Fiorano különleges kiadásáról van szó, amely mindössze ötdarabos limitált szériában készül, és a Scuderia Ferrarinak a 2004-es Magyar Nagydíjon mutatott diadalmas szereplése előtt tiszteleg.
Jelentős pillanat volt az olasz istálló számára Michael Schumacher és Rubens Barrichello kettős győzelme a Hungaroringen (mind az időmérőn, mind a versenyen). Ez tette lehetővé a Scuderia Ferrari számára, hogy megszerezze sorozatban a hatodik konstruktőri világbajnoki címét (aztán a Renault megszakította a nagyszerű sorozatot). Azóta csak 2007-ben és 2008-ban sikerült megismételnie a konstruktőri győzelmet az olaszoknak, 15 éve azonban nem nyertek Forma-1-es világbajnokságot, még egyéniben sem. Az F2004 a Ferrari valaha volt egyik legsikeresebb együléses versenyautója: 20 versenyen 15 győzelmet és összesen 30 dobogós helyezést arattak vele a pilóták.
A Ferrari Atelier grafikai tervezői – az ikonikus F1-es versenyautó történetéből merítve ihletet – egyszerű, de szemrevaló konfigurációt alkottak a 296 GTB Assetto Fiorano számára. A gyönyörű fényezés a klasszikus, háromrétegű metálvörös „Rosso F1” árnyalatot fehér részekkel kombinálja, akárcsak a Forma-1-es autón. A fehér részeket a lökhárító beömlőnyílásain, a tetőn, az oldalsó küszöbökön és a hátsó részen lehet felfedezni. Ami a motorháztetőt díszítő 1-es számot illeti, az arra a korszakra emlékeztet, amikor a Michel Schumacher és a Scuderia Ferrari az ezredfordulótól kezdve fél évtizeden át uralkodott a Forma-1-ben.
A magyar vonatkozású limitált szériás kiadás a 296 GTB versenypályára optimalizált Asseto Fiorano csomagos változatából készült. Ez magyarázza a szénszálas szplittert, küszöböket, a GT-versenyzésből származó Multimatic lengéscsillapító készletet, a Michelin Pilot Sport Cup 2 R abroncsokkal borított, szénszálas kerekeket és a négypontos biztonsági öveket az utastérben. Ezek a módosítások összesen 19 kg tömegcsökkentést jelentenek. A fejtámlákra a Hungaroring felismerhető nyomvonala és a magyar zászló van felvarrva, garantálva az exkluzivitást.
A hibrid hajtásláncban nincs változás, az továbbra is egy duplaturbós 2,9 literes V6-osból és egy villanymotorból áll. Nem mintha a szuperautónak szüksége lett volna erősítésre, hiszen a kombnált teljesítmény már gyári állapotban is 830 lóerő, a nyomaték pedig 740 Nm. A hátsókerék-hajtású szupersportautó mindössze 2,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, a végsebessége pedig 330 km/óra.
Az öt darab Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano Hungaroring különkiadás közül az elsőt Budapesten, a Szabadság téren található hivatalos szalonban mutatták be. Bár a Ferrari nem árulta el az árakat, erre nem is volt szükség, ugyanis már mind az öt példányt eladták, méghozzá magyar vásárlóknak.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!