program

A magyar-osztrák határon átnyúló közlekedés jövője

2018.12.01.

A „SMART Pannonia“ projekt keretében hétfőn a kismartoni Kultúrközpontban találkoztak a projektpartnerek közlekedési szakértői, hogy tájékoztatást adjanak a jelenlegi fejlesztésekről és a jövőbeli tervekről. Elsősorban a határonátnyúló közlekedési platform 2021 utáni finanszírozása állt a középpontban - írja az orf.at

2021-ben ugyanis egy újabb hét éves - EU által támogatott - periódus kezdődik. Hogy a jövőben mennyi pénz fog rendelkezésre állni, ez nagyban befolyásolhatja majd az Interreg programot is, mely a határtérség, mint „funkcionális régió”, a közlekedés, a gazdaság és a szociális együttélés fejlődését tűzte ki célul.

Fotó: orf.at

A SMART Pannonia projket alapvető célja a hatékony és fenntartható határon átnyúló közös közlekedési együttműködés megalapozása illetve a mobilitás erősítése, úgy lokális, mint regionális szinten. Számos projekt megvalósítása már javában zajlik, de mivel a mostani forrásokat már felhasználták, időben kell gondolni a jövőre, a 2020 utáni időszakra. „Fontos, hogy a program folytatódjon, ehhez szükségesek a források“, hangsúlyozta ki a talákozón résztvevő Kiss-Parciu Péter, a magyar Külgazdasági és Külügyminisztérium határ menti gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára.

„A SMART Pannonia mind Burgenland, mind Nyugat-Magyarország számára megfelelő, jövőbe mutató program. Évek óta dolgozunk a legkülönbözőbb közlekedési koncepciókon, így például a Szentgotthárd- Gyanafalva/Jennersdorf- Graz vasútvonal villamosításán“, mondta el Hans Niessl tartományfőnök, aki bízik az EU-támogatások folytatásában.

Halinka Péter, a vezető projektpartner, a Nyugat-Pannon Terület- és Gazdaságfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. vezetője elmondta, nemcsak a vasúti-, hanem a közúti fejlesztéseknél is vannak kihívások, így például a Sopron-Nagymarton-Kismarton térségének közlekedése - különös tekintettel az ingázókra - vár megoldásra. De minden fejlesztésnél az első helyen kell, hogy álljon a környezet-, klímavédelem.

Ennek érdekében Burgenland még vonzóbbá szeretné tenni a kerékpáros közlekedést, többek között a vasúti állomásokon saját „Bike & Ride“-park kiépítésén dolgoznak.

A projekt fő kimenetei - határon átnyúló, szolgáltatókat összekötő közlekedési platform kialakítása, intelligens mobilitást elősegítő megoldások alkalmazása, intermodális/kerékpáros intézkedések bevezetése, valamint határon átnyúló vasúti tervezési tevékenység támogatása - a programterület egész lakossága, valamennyi közlekedő számára jelentős hozzáadott értékkel bírnak. Általuk nő a határtérség fenntartható átjárhatósága, mely jelentős multiplikatív gazdasági hatással is bír.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....